قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .

چگونه ذهن ناخودآگاه را برنامه ریزی کنیم


چگونه ذهن ناخودآگاه را برنامه ریزی کنیم

https://www.vortex-success.com/               ترجمه : نادر گنجی

در این مقاله مجموعه ای از بهترین تکنیک های برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه و شیوه مهار قدرت آن به طور موثر و ساده بیان خواهد شد .

برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه

دانستن این حقیقت بسیار مهم است که ؛ شما به منظور ایجاد یک تغییر دراز مدت در الگوهایی که دارید از جمله ایده ها ، ادراک ها ، جهان بینی ها ، رسوم و باورها ، باید نمونه های موجود در ذهن ناخودآگاهتان را تغییر دهید .

برنامه ریزی صوتی ذهن ناخودآگاه ، تهدید آمیز و در عین حال کاملاً قابل انجام است . تکنیک های ارائه شده در زیر گام به گام به شما یاد خواهد داد چگونه قدرت ذهن ناخودآگاه را با چند دقیقه در روز مهار نمایید .

به کار بردن این تکنیک های ذهن ناخودآگاه مستلزم صرف زمان ، انجام تمرین و سماجت است . البته این سه عنصر کلیدی موفقیت ، تنها زمانی کارساز خواهند بود که شما بدانید چه کاری انجام می دهید .

اهمیت تکرار

این کار بسیار شبیه تمرین بوکس است ، تمرین ، تمرین و تمرین ، تا زمانی که ماهیچه ها قوی می شوند و ساختار و وضعیت بدنی شما از لحاظ ظاهر و سلامتی خوب می شوند .

چیزی مشابه با آن در مورد تمرین مکرر ماهیچه های ذهنی صدق می کند . این تنها راه برای تضمین یک تغییر باثبات درذهن ناخودآگاه می باشد .  

در این مقاله ، دقیقا توضیح خواهم داد که چگونه با قدرتمندترین دارایی که دارید ذهن ناخودآگاه ارتباط برقرار کنید . تکنیک هایی که در این مقاله می آیند براساس شیوه های پیام های پنهان (subliminal messages ) می باشند . پیام های پنهان یک تکنیک قوی برای ارتباط با ناخودآگاه می باشند .

قبل از بیان رازهای ارتباط با ذهن ناخودآگاه ، چند قاعده وجود دارد که باید پیروی کنید :

قواعد فرایند برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه

1 بدانید که چه می خواهید

وقتی می خواهید در ذهن ناخودآگاه تغییری ایجاد کنید ، باید تصمیم بگیرید که دقیقا می خواهید چه چیزی را درمورد خود پیشرفت دهید .

باید خاص باشید ، اما نه خیلی خاص ، شما باید در مورد خواسته خود منطقی باشید ( آرزوی پروازمانند یک پرنده منطقی نیست ، اما می توانید آن را منطقی کنید اگر بخواهید یک دوره چتربازی را بگذرانید ) و باید فقط روی آن تمرکز کنید !

تمرکز همزمان روی موضوعات متفاوت ، تنها باعث گیج شدن ذهن ناخودآگاه شما می شود ؛ این کار باعث پریشانی شما و قرار گرفتن در جهت عکس هدف خواهد بود .

برای مثال ، اگر بخواهید معشوق خود را بیابید ، روی آن تمرکز کنید و آن را به موارد دیگر مانند کسب پول بیشتر ، کاهش وزن و غلبه بر استرس نکشانید .

داشتن هدف های متفاوت جالب است ، اما شما باید در هر زمان ، تمرکز خود را روی یکی از آنها قرار دهید .

هرچند تعدادی از هدف ها نیازمند برنامه ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه نیست ، طوری که شما می توانید هدف اصلی خود را داشته باشید بعلاوه اهداف دیگر که نیازمند چیزی نیست اما تمرین می خواهد ( مانند گرفتن گواهینامه رانندگی ) .

اگرشما چندین هدف دارید که لازم به تغییر ذهن ناخودآگاه است ، هدفی را انتخاب کنید که در درجه اول اهمیت قرار دارد .

2 کشف الگوهای ناخودآگاه که شما را متوقف کرده است .    

وقتی هدف اصلی خود را انتخاب کردید ، لازم است با خود گفتگو کنید و موانع مربوط به ذهن ناخودآگاه را که قسمتی از کل تصویر است پیدا کنید .

برای مثال ، خانمی که میخواهد همسر ایده آل خود را بیابد ، لازم است صادقانه ، به دور از سرپوش گذاشتن ها ، فارغ از بهانه ها ، با خود درباره چیزهایی که او را از رسیدن به این شخص موردنظر بازداشته است صحبت کند . شاید او خیلی وابسته به دیگران است و این مورد پتانسیل مردها رو دور می کند ، پس لازم است در راستای هدف اصلی ، خود را از این مسئله دور کند .

وقتی با خود صحبت می کنید باید از خود بپرسید : چه چیزی مانع رسیدن من به هدف می شود ؟ چه موانعی را درذهن ناخودآگاه نگاه داشته ام ؟

گاهی اوقات قادر نیستید پاسخی برای خودتان پیدا کنید ، پس لازم است برای پیدا کردن آن کمک بگیرید . کمک می تواند از سوی یک روانشناس یا حتی یک دوست نزدیک باشد که خوب می شناسید . شما باید در جواب آنها به دنبال آشکار شدن دلیل باشید .

 

 

باید دلیلی که باعث مسدود شدن ذهن ناخودآگاه شما شده است کشف شود

اجازه بدهید مثال دیگری را بررسی کنیم تا این نکته را روشن تر کنیم :

آقایی درگیر کسب پول بیشتر است ، اما نمی تواند به آن برسد ؛ چیزی مانع او می شود و همیشه این گونه است . او تصمیم می گیرد تا با ذهن ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کند . اما باید دلیل یا دلایلی پیدا کند که او را از رسیدن به هدفش باز می دارد . دلیل او می تواند باورهای محدود کننده ذهن ناخودآگاه باشد ، از این قبیل ؛ پول باعث می شود زمان بودن با خانواده را از دست بدهم . یا می تواند یک الگوی رفتاری مانند نداشتن ثبات قدم و شروع پروژه های جدید برای دفعات مکرّر باشد . او باید دلایل را پیدا کند و بر طبق آن یک سیستم ارتباطی با ذهن ناخودآگاه ایجاد کند .

3 به کار بردن شیوه های تغییر ناخودآگاه قبل از خواب

زمان استفاده از این تکنیک ها برای برنامه دادن به ذهن ناخودآگاه ، به صورتی که در زیر بیان می شود ، باید قبل از زمان خواب یا درست بعد از بیدار شدن در صبح باشد .

حدود 15 دقیقه قبل از خوابیدن ، ذهن و بدن شروع به آرام شدن می کند ، ماهیچه ها شل می شوند ، تنفس راحت تر می شود ، ضربان قلب شروع به پایین آمدن می کند و تمام سیستم به یک وضعیت آرام تر میل می کند . در این هنگام ، مغز امواج آلفا تولید می کند .

مطالعات محققان نشان می دهد که این 15 دقیقه حدفاصل بین بیداری و خواب ، امواج مغزی پایین تر می آیند و بین 7 تا 14 موج الکتریکی در هر ثانیه هستند . این امواج ، امواج آلفا هستند . بر اساس تحقیقات در این مرحله ، ورودی ذهن ناخودآگاه برای دریافت پیام ها « باز » است .

راه های انتقال پیام به ذهن ناخودآگاه

در کنار استفاده از پیام های پنهان ، 4 راه قدرتمند برای ارتباط موثر با ذهن ناخودآگاه و قرار دادن باورهای جدید تأکیدی و مثبت وجود دارد .

شما با صحبت کردن مستقیم با مغز ناخودآگاه تان ، اهدافتان را دسته بندی می کنید ، احساس های خوب را تجربه می کنید . از لحاظ احساسی متعادل می شوید ، بیشتر احساس راحتی و آرامش می کنید .

از امروز تمرین کنید و شروع به نتیجه گیری کنید .

روش 1 استفاده از متافورها برای برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه


 

مترجم : در ادبیات انگلیسی متافور به گفته هایی اطلاق می شود که شباهت بین دو چیز را بیان می کنند بدون آن که در بیان ایراد شده از کلمات ( شبیه ، مانند یا مثل ) استفاده شده باشد . مثلاً ؛ دنیا صحنه بازی است برف یک پتوی سفید است نمونه هایی از متافور هستند .

تأثیر فوق العاده متافورها اثبات شده است . متافورها اثر شگرفی روی ذهن ناخودآگاه دارند . تعجبی ندارد که کتاب ها ، بازی ها ، فیلم ها و حتی آگاهی تبلیغاتی زیادی از متافورها برای انتقال پیام ها استفاده کرده اند .

برای مثال متافورها می توانند یک دشت و دانه ها باشند ، یا یک جهان با امکانات نامحدود ، قدرتمندی هایی مانند گیاهان در آسمان ، اصطبل ، درخت بزرگ رشد کرده روی یک ساحل ، یک خانه مشخص که به شما آرامش می بخشد و ...

چگونه از متافورها برای سیم کشی مجدد ذهن ناخودآگاه استفاده کنیم ؟

گام اول : استفاده از موسیقی

موسیقی آرام ، نرم و آرامش بخش کمک می کند تا مغز به آرامش برسد . موسیقی باید به کرّات شنیده شود ( هر شب ) و باعث آرامش شما شود . از استفاده از موسیقی هایی که شما را آگاه و هوشیار نگاه می دارد پرهیز کنید .

توصیه می کنیم که از موسیقی امواج مغزی آلفا استفاده کنید که باعث همگام شدن مغز شما با امواج آلفا می شود . وقتی مغز در سطح امواج آلفا است ، برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه بسیار آسان است .

امواج مغزی آلفا ، مغز شما را با حالت پذیرای آن کوک می کند . به این دلیل است که بزرگترین افراد اهل مدیتیشن به منظور مدیتیشن در حالت آلفا قرار می گیرند .

گام دوم : کاشت دانه ها

بعد از قرار گرفتن در وضعیت عمیق آرامش و رلکس بودن ، نوبت به ارتباط با ذهن ناخودآگاه می رسد .

با کاشت پیام های جدید شروع کنید . پیام هایی که شما را به سمت موفقیت و پیشرفت هل می دهند .

در ابتدا ممکن است احساسی غریب و غیرطبیعی داشته باشید ، اما نگران نباشید . این کار زمان می خواهد و نیازمند تمرین است . به یاد داشته باشید که ذهن ناخودآگاه شما واقعیت و تخیل را از هم جدا نمی کند .

وقتی امواج آلفا دروازه را برای پیشنهادهای تأکیدی باز می کند ، متافورهای قدرتمند کارایی خواهند داشت . 

بعضی از مردم تمایل دارند بیشتر تخیلی و در عین حال معقول باشند . شیوه متافور برای آنها کاربردی ندارد . 

از کجا بدانم این تکنیک برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه برای من مناسب است ؟

این شیوه مناسب شما است اگر به خیال پردازی تمایل دارید .

اگر هنر را دوست دارید و شخصیتی هنرمندانه دارید .

اگر در زندگی روزمره هنگام گفتن داستان و صحبت با دوستان از متافورها استفاده می کنید .

اگر به زندگی به عنوان یک داستان اخلاقی نگاه می کنید .

و اگر این پاراگراف را خواندید و از شیوه متافور خوشتان آمد .

روش 2 نتیجه نهایی

این روش برای تغییر ذهن ناخودآگاه شما نیازمند چند مرحله است .

قبل از بکار بردن این مرحله ها ، لازم است در حالت رلکس قرار گیرید .

برای غوطه ور شدن در یک وضعیت  آرامش دو راه موثر وجود دارد

1 همانطور که در روش 1 ، تولید امواج مغزی آلفا ذکر شد ، با گوش دادن به امواج مربوط به تکنولوژی امواج مغزی به آسانی می توانید در حالت امواج مغزی آلفا قرار گیرید .

2 دومین راه برای قرار گرفتن در ناحیه آرامش ، تنفس است . البته هرکسی می داند این کار را چگونه انجام دهد ، اما دانش کمی برای چگونگی انجام آن لازم است . راه درست تنفس بسیار ساده است و فقط نیازمند آگاهی است .

چگونه می توانم درست نفس بکشم و فوراً رلکس شوم

-          از طریق بینی برای 3 ثانیه یک نفس بلند بکشید و اجازه دهید هوا عمیق تر وارد ریه های شما شود . آن را در معده خود احساس کنید . اگر آن را درست انجام دهید ، باد کردن معده را می بینید و احساس می کنید .  معده را از اکسیژن پر کنید .

-          هوا را در معده خود احساس کنید و بعد آن را احساس کنید که به طرف شش هایتان بالا می رود .

-          بعد از آن که هوا را در شش هایتان احساس کردید ، از طریق دهان و در طول 5 ثانیه آن را بازدم کنید .

به تنفس ادامه دهید تا احساس رلکس شدن و آرامش کنید .

برای افراد مجرب ، این کار ممکن است فقط به 3 دوره تنفس نیاز داشته باشد ، اما برای دیگران چند دوره ای بیشتر .

به یاد داشته باشید که مدت لازم انجام دادن تنفس مهم نیست ، تنفس درست بشدت سلامت بخش است و تسکین طبیعی خلاصی از استرس می باشد .

همچنین می توانید فرایند تنفس آرامش بخش را با موسیقی امواج مغزی آلفا که در بالا بیان شد ادغام کنید .  

5 گام برای برنامه ریزی ذهن ناخودآگه براساس روش دوم  

گام اول : یک هدف انتخاب کنید

هدف می تواند بزرگ یا کوچک باشد ، این موضوع به اندازه عمیق بودن خواسته شما مهم نیست .

گام دوم : نتیجه را تصور کنید

یک تصویر آرزو شده را در ذهن خود خلق کنید و تصور کنید زندگی شما با رسیدن به آن به چه صورتی درمی آید ؛ نتیجه نهایی بعد از رسیدن به آرزوی تان را تجسم کنید .

گام سوم : روی احساس حاصل از آن تمرکز کنید

به زوایای مختلف توجه کنید چه احساسی در شما ایجاد می کند ، چه رنگ هایی می بینید ، چه صداهایی می شنوید ، چه کسانی در اطراف شما هستند ، کجا قرار دارید ، چه منظره ای در اطراف شما است و از به واقعیت پیوستن آرزویتان چه احساسی دارید . گام سوم یک فیلم تخیلی است و در فرایند برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه بسیار موثر است . 

گام چهارم : تصاویر ثابت

شما در حال نگاه کردن به تصویر خودتان در آینده هستید  بعد از این که به چیزی که می خواستید دست یافته اید راهی که می خواهید آن گونه باشد . این گام تجسم ثابت است به زندگی خودتان بعد از رسیدن به هدف نگاه کنید . چه چیزهایی در تصویر است ، آیا درست ساخته شده است ، چه کسانی با شما هستند ، آیا تصویر رنگ دارد ، شما کجا هستید ؟ تا حد ممکن به جزئیات بپردازید .  

گام پنجم : ادغام و هماهنگ کردن

فیلم و تصاویر ثابت را با عقب و جلو کردن تا حد امکان به سرعت با هم ادغام کنید . خودتان را در یک تصویر ایجاد شده دقیقا به صورتی که می خواهید تصور کنید . بعد به سرعت آن را به تصاویر متحرک تبدیل کنید . این کار را برای 2 تا 3 دقیقه انجام دهید . اگر می توانید آن را طولانی تر کنید و از انجام آن احساس آرامش کنید ،  تا  به ماکزیمم نتیجه برسید و سریع تر تنظیمات ذهن ناخودآگاه تان را تغییر دهید .

این پروسه را هر شب قبل از رفتن به رختخواب به مدت 21 شب انجام دهید . این کار تنها چند دقیقه وقت می گیرد .

 

 

مدیتیشن هدایت شده برای برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه

افراد زیادی احساس می کنند که مدیتیشن هدایت شده ( به وسیله شخص دیگری ) ، راه بسیار موثرتری برای تغییر ذهن ناخودآگاه است ، چون می توانند بدون نیاز به تمرکز همیشگی در آن وضعیت قرار گیرند .

اما اگر شما احساس می کنید که به مساعدت نیاز ندارید ، خودتان آن را انجام دهید . راهی که شما به صورتی عالی می توانید به صورت روزانه ( یا بهتر است بگوییم شبانه ) آن را انجام دهید ...

تمرین مهارت های تنفس

در طول روز ، زمانی را حداقل یک بار در روز صرف تنفس عمیق کنید . این کار به دو صورت به شما کمک شایانی خواهد کرد :

1 بدن شما به شیوه درست تنفس کردن مجهز می شود .

2 شما بسیار احساس آرامش خواهید کرد و برای کل روز یا قسمتی از آن انرژی لازم را خواهید داشت .

همه این کار 2 تا 3 دقیقه وقت می برد . وقتی که در طول روز این کار را به صورت درست انجام دهید ، در شب هنگام به کار بردن تکنیک تنفس ، قرار گرفتن فوری در حالت آرامش بسیار آسان خواهد بود .

روش 3 استفاده از خاطرات گذشته برای رها سازی قدرت ذهن ناخودآگاه

 

همانند روش های دیگر ، این روش هم نیاز به حالت آرامش ذهن دارد .

براساس روش توضیح داده شده در قبل ، نفس عمیق بکشید و در حالت آرامش ذهنی قرار گیرید .

گام اول : یک خاطره از گذشته را زنده کنید

از ذهن ناخودآگاه بخواهید تا یک خاطره خوب از گذشته را برای شما تداعی کند .

به احتمال زیاد خاطرات زیادی رو خواهند شد . از خاطرات منفی بگذرید و آنها را رها کنید . درباره آنها دچار استرس نشوید و فقط روی یک خاطره خوب متمرکز شوید .

تنها یک خاطره را انتخاب کنید .

به بررسی خاطره بپردازید . آن را دوباره زنده کنید .

اگر احساس می کنید این کار غیرممکن است ، در این لحظه به خوردن یک لیمو فکر کنید . اگر بتوانید خوردن لیمو را تصور کنید و مزه آن را در دهان تان تجربه کنید ، برای یک خاطره از گذشته هم به همین صورت است .

به یاد آوردن یک خاطره مثبت از گذشته ، فوراً احساس خوشایندی خلق خواهد کرد و شما را با ذهن ناخودآگاه تان ارتباط می دهد .

هر شب یک هدیه است

تعداد بسیارزیادی از مردم هنگام رفتن به رختخواب درباره چیزهایی که در زندگی شان اشتباه است ، کسانی که آنها را عصبانی یا غمگین کرده اند و ... فکر می کنند . آنها قبل از خواب همه چیزهای بد اتفاق افتاده در روز ، هفته و یا گذشته طولانی را مرور می کنند . این الگوها اگر مرتبا تکرار شوند ، تأثیرات مخربی در ذهن ناخودآگاه دارند .

آنها به جای بهره بردن از فواید این زمان مغتنم ، برای دسترسی به ذهن ناخودآگاه شان به منظور ایجاد یک تغییر شگرف  ، خود را به تاریکی و منفی بودن می کشانند . بعد تعجب می کنند که چرا هیچ چیزی تغییر نمی کند یا حتی اوضاع وخیم تر می شود .

اوقات گرانبهای خواب را با احساسات اضطراب و ترس تلف نکنید . به آن به عنوان دریچه ای برای ساخت چیزهای بهتر نگاه کنید . تصور کنید وقتی این تمرین را به صورت یک عمل روتین درآورید ، شب به شب ، ذهن ناخودآگاهتان را با تصاویر و خاطرات مثبت گذشته بمباران می کنید . دراین صورت فکر می کنید اضطراب شما کاهش می یابد یا زیاد می شود .

گام دوم : شمارش معکوس

بعد از تمرکز روی یک خاطره خوب و زنده کردن دوباره آن ، به آرامی شروع به شمارش معکوس از 100 نمایید .

بعد از هر چند شماره ، به خودتان بگویید « من نسبت به خودم احساس خوبی دارم » ، « من خودم را دوست دارم » ، « من بیشتر و بیشتر به آرامش می رسم » . می توانید جملات دیگری را که احساس تعلق خاطر بیشتری به آنها دارید انتخاب کنید .

به عنوان مثال ، اگر هدف شما راهنمایی ذهن ناخودآگاه برای یافتن معشوق می باشد ، بعد از هر چند شماره معکوس به خود بگویید « من رابطه کاملی را به زندگی ام جذب می کنم » ، « عشق من را احاطه کرده است » ، « کائنات عشق را به زندگی من ارسال می کند » ، « زندگی من کامل است و انتخاب می کنم که آن را با شخصی که دوست دارم شریک باشم » .

اگر با یک چالش یا مسئله مهم روبرو هستید ، فقط از ذهن ناخودآگاه بخواهید تا در تعامل با آنها به شما ایده بدهد و به خود بگویید  که کاملاً با خود صادق هستید .

از زمان شب برای ایجاد تغییر بهره ببرید

به شما یک شانس شگفت انگیز داده شده است تا اتفاق بزرگی رخ بدهد .

و هر شب قبل از به خواب رفتن این اتفاق روی می دهد .

هر شب شانس دارید تا ایده های مثبت طراحی کنید .

مهم نیست اگر مجبور باشید مدت طولانی تری بیدار بمانید . از بهانه تراشی بپرهیزید . فقط این کار را انجام دهید .

به یاد داشته باشید که برنده ها همیشه چیزی را که می خواهند انجام نمی دهند . آنها چیزی را که لازم است انجام می دهند .

اگر نمی توانید 10 دقیقه را صرف تصور تصاویر دلخواه ، استفاده از متافور یا تنفس کنید ، حداقل کاری که می توانید انجام دهید همگام کردن مغز با امواج آلفا برای به آرامش رسیدن و تقویت ذهن است . 

روش 4 رسیدن به لحظه اوج به عنوان تکیه گاهی برای مهار ذهن ناخودآگاه

 

 

این مورد یک تکنیک قوی برای برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه است که سیم کشی عصبی دوام داری را خلق خواهد کرد به شرطی که حداقل در یک دوره 30 روزه ، بدون استثناء هر شب به درستی از آن استفاده کنید .

گام اول : ابتدا یک عبارت تأکیدی که بیشترین سازگاری را با شما دارد انتخاب کنید

لیستی از عبارت های تأکیدی آماده کنید و یک مورد مثبت را که می خواهید در زندگی داشته باشید انتخاب کنید . این مورد می تواند ، پول ، یک ویژگی شخصی که اکنون فاقد آن هستید و می خواهید آن را در شخصیت خود ایجاد کنید ، یا هر چیز دیگری که می خواهید باشد .

اگر این لیست را ندارید ، وقت آن است که آن را درست کنید . این لیست لازم است چون شما احتیاج دارید که بدانید چه چیزی برای خود و زندگی تان می خواهید ، به کجا می خواهید برسید ، مقصدتان کجاست و هدفتان چیست .

لازم است عبارت های تأکیدی به صورت خاصی تنظیم شده باشد تا موثر باشند .

بعد از انتخاب یک فکر که بیشترین وابستگی را به آن دارید و این که آرزو دارید آن را در ذهن ناخودآگاهتان به اجرا درآورید ، اکنون می توانید ، گام بعدی را بردارید .

گام دوم : یک رویداد که شما را بیش از حد هیجان زده می کند به خاطر آورید

بر روی یک رویداد یا موقعیت که به شما حس در اوج بودن را القاء می کند ، تمرکز کنید .

این رویداد می تواند هر چیزی باشد ، اولین قرار ، اولین فروش در کسب و کار ، برنده شدن در یک بازی فوتبال ، یک حرکت موفق در پوکر و برنده شدن کل مبلغ .

می تواند هر خاطره ای باشد که برای شما خیلی قابل توجه بوده است و در شما حس خوشحالی و هیجان مثبت ایجاد کرده است .

ممکن است پیدا کردن چنین چیزی کمی سخت باشد ، چون از ذهنتان برای برگشت به خاطره های شاد استفاده نکرده اید . ذهن ناخودآگاه اکثر مردم کاملاً برای بازگشت چند باره به خاطره ها و تجربه های تلخ برنامه ریزی شده است . وقت بگذارید و یک رویداد را که در آن دخیل بوده اید و با آن احساس هیجان زیاد می کنید به یاد بیاورید . 

گام سوم : با تمام قدرت وارد رویداد شوید

رویدادتان را انتخاب کردید ؟ گام بعدی به یاد آوردن مجدد آن با همه جزئیات از چگونگی احساس شماست .

سعی کنید وضعیت خوشحالی خودتان ، بوها ، رنگ ها ، صداها ، ضربان قلب و لبخندهای خودتان ، فضای اطراف ، واکنش اطرافیان نسبت به شما را به یاد بیاورید و هرچیزی که انجام داده اید و باعث ایجاد این هیجان بزرگ شده است .

صحنه را به صورت روان احساس کنید ، عمیقاً وارد آن شوید و در ذهن ناخودآگاهتان دوباره در آنجا باشید . مهم نیست چه اندازه طول می کشد تا به آنجا برسید .

وقتی که در آن رویداد غوطه ور شدید و آن هیجانات مثبت و قوی را دوباره تجربه کردید ، بهترین زمان برای ارتباط دادن آن با عبارت تأکیدی شماست که بیشترین تمایل را برای رسیدن به آن دارید .

یک مثال از رویداد قدرتمند در گذشته

برای مثال ، خودتان را در دانشگاه تصور کنید ، در قسمت جلو یک کلاس درس قرار دارید ، 50 نفر به شما خیره شده اند و منتظر هستند تا ببینند شما می خواهید چه بگویید ؛

شروع به صحبت می کنید و کمی ترس دارید ، بعد به آسانی وارد بحث می شوید و گفتگو جریان می یابد و ناگهان همه چیزی را که لازم دارید به یاد می آورید .

 

 

درجلو کلاس به خودباوری می رسید و احساس می کنید بر جمعیت مسلط هستید . احساس می کنید که بر ترس خود در گفتگوی در جمع غالب شده اید . شروع به دوست داشتن این احساس می کنید که دیگران به شما گوش می دهند ، از صحبت کردن با آنها با صدای بلند و با اطمینان لذت می برید .

در خودتان احساس غرور می کنید و این حقیقت که واقعاً آن را انجام می دهید ، آنجا ایستاده اید ، به چشمان آنها نگاه می کنید . احساس می کنید این کار خیلی ساده و سرگرم کننده است و بودن در آنجا و تجربه آن لذت بخش است .

احساس می کنید دنیای جدیدی از آرامش در مقابل دیگران را کشف کرده اید و دوست دارید دوباره و دوباره و دوباره سخنرانی کنید .

پس ، در لحظه ای که اوج هیجان را احساس می کنید ، زمان کاشت عبارت تأکیدی است که بیشترین تمایل را به آن دارید .   

چرا این تکنیک ذهن ناخودآگاه خیلی قدرتمند است ؟

وقتی رویدادی ( واقعی / تخیلی ) حسی بزرگ را در درون شما برمی انگیزد ،  یک پروتئین در امتداد انتقال دهنده های عصبی آزاد می شود که عکس العمل هایی را در مغز ایجاد می کنند درحالی که خاطرات معمولی هیچ حسی را انتقال نمی دهند .

هنگامی که این رویداد را به خاطر می آورید و آن را دوباره تجربه می کنید و به هیجان های گذشته برمی گردید ، پروتئین دیگری آزاد می شود و وقتی عبارت تأکیدی را به این رویداد متصل می کنید ، به طور فیزیکی ، این عبارت را به انتقال دهنده های عصبی وصل می کنید .

 نکاتی برای ایجاد بهترین فرایند برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه 

·        برای یک دوره زمانی 4 هفته ای رو یک عبارت تأکیدی تمرکز کنید .

·        هر شب آن را قبل از خواب یا درست موقع بیدار شدن انجام دهید .

·        عادت به این کار ، سیم کشی عصبی را در همان مکان و زمان ایجاد می کند . اگر به بازتاب و فراخوانی احساسات در 9 شب عادت دارید ، این کار را هر شب در حوالی همین زمان انجام دهید .

·        در طول روز 5 تا 10 دقیقه را به تکرار این کار اختصاص دهید . اگر فکر می کنید وقت ندارید ، تماشا کردن تلویزیون یا چیز دیگری را که عادت به آن دارید و ضروری نیست کنار بگذارید . ایجاد مسیرهای عصبی جدید و  شکل دهی موجودیت جدید از وضعیت کنونی مهم تر است .

انتخاب یک یا همه موارد

هرکدام از 4 تکنیک برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه که در بالا بیان شد ، راه های خوبی برای ارتباط با ذهن ناخودآگاه ، برنامه ریزی آن و برداشتن موانع و باورهای محدود کننده ای شما است .

یک روش را که بهترین کارایی را برای شما دارد انتخاب کنید .

قطعاً استفاده از 3 تکنیک دیگر برای دست یافتن به قدرت کامل ذهن ناخودآگاه درهر زمان ممکن است ، اما یکی از مهمترین کلیدهای موفقیت در فرایند سماجت و پافشاری بر تمرین است .

البته علاوه بر استمرار داشتن بر تمرین ، باید آن را درست انجام دهید . از پرداختن به افکار منفی پرهیز کنید . هدف تعیین شده ای داشته باشید و روی خواسته های خود تمرکز کنید .

این تمرین در روز فقط چند دقیقه وقت نیاز دارد .

راه متفاوت دیگر دسترسی به ذهن ناخودآگاه و تغییر ریشه ای محدودیت ها ، استفاده از پیام های پنهان است . این روش ، نیاز به تلاش ندارد ، به شدت موثر است و حتی سرگرم کننده است !

به زودی خواهید دید که افکار و احساسات مثبت بیشتری دارید و به تجربه ها و فرصت های مثبت ختم خواهد شود و شما را در مسیری به عمل و رفتار وا خواهد داشت که شما را به هدفتان خواهد رساند .

 

  • نادر گنجی

نظرات  (۲)

  • کبوتر عشـــق
  • با درودی گرم و سپـــــاس از این مقالهء بسیار مفید و عالی

    مثه همیشه از مطالعهء مقالات شما لذت بردم

    ...

    سپـــــاس فراوون از زحمات و زمانی که صرف میکنین 

    زندگیتوون سرشار از نـــوور و عشـــق و برکت و سلامتی باشه


    پاسخ:
    بسیار سپاس گزار محبت شما استاد و دوست عزیز و گرامی هستم . نظرات شما همیشه برای بنده انرژی بخش هستن .

    با سلام.واقعا دست مریزاد.مطالبتون فوق العاده اند.خیلی کمکمون می کنند.خیلی ممنون.
    پاسخ:
    سلام . ممنونم و خوشحال که مطالب مورد توجه تون قرار گرفتن

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی