قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .

برنامه ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه

                               برنامه ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه

              نویسنده : نادر گنجی

ذهن آگاه بر اساس منطق ، تفکر و مقایسه عمل می کند و همه اطلاعاتی را به آن می رسد قبول نمی کند و تنها داده ها و اطلاعاتی را می پذیرد که آنها را درست و با فایده تشخیص می دهد .

به عنوان مثال اگر شخصی به چیزی اعتقاد دارد ، ذهن آگاه او دریافت مطالب خلاف آن عقیده را فیلتر می کند و اگر جایی به طور اتفاقی یا اجباراً خلاف عقیده خود را ببیند یا بشنود ، آنها را نمی پذیرد و در برابر آنها از خود مخالفت نشان می دهد و حتی جبهه گیری می کند .

ذهن ناخودآگاه ، بالعکس ذهن آگاه ، فیلتری برای ورودی های خود ندارد و هر آن چه را که از طریق حواس پنج گانه ، به خصوص دیداری و شنیداری ، به آن وارد می شود می پذیرد و در خود ذخیره می کند .

گفتیم که ناخودآگاه ما اطلاعاتی را که به دفعات زیاد و یا همراه با احساسات شدید به آن وارد می شود ، به عنوان « درست » ، « مسلّم » و « قطعی » برداشت می کند و این اطلاعات به صورت « باورها » در ناخودآگاه جا خوش می کنند و ناخودآگاه همیشه بر اساس آنها عمل می کند ، با محیط خارج ارتباط برقرار می کند و شرایط و موقعیت های زندگی ما را رقم می زند .

همه باورهای ما در طول سال های گذشته زندگی مان ، باعث برنامه ریزی ذهن ناخودآگاه ما شده است و چون ناخودآگاه « نابینا » ، « کور » و « ناآشنا » با دنیای خارج است ، همواره طبق این برنامه ریزی عمل می کند .

اگر شما از وضعیت فعلی زندگی خود راضی هستید و اکثر لحظات زندگی خود را با خوشی و سلامتی و سرحالی طی می کنید و قلباً از زندگی خود راضی و شکرگزار آن هستید ، بدانید که آگاهانه یا ناآگاهانه ، ذهن ناخودآگاه خود را درست برنامه ریزی کرده اید و آفرین بر شما !

اما اگر :

از وضعیت زندگی خود راضی نیستید .

اوضاع مالی خوبی ندارید .

از زندگی زناشویی خود لذت نمی برید .

نمی توانید همسر و شریک مناسبی برای زندگی خود به دست آورید .

از بیماری رنج می برید .

مدت کمی احساس سلامتی می کنید و دردها زود به زود به سراغ شما می آیند .

از اعتماد به نفس لازم برخوردار نیستید .

و هزاران اگر دیگر ...

همه اینها یعنی این که شما در این چند ده ساله ناخودآگاه خود را که قادر به انجام هر کاری است -  به اشتباه برنامه ریزی کرده اید و اکنون وقت آن فرا رسیده است که آگاهانه شروع به تغییر و برنامه ریزی مجدد ذهن ناخودآگاه خود کنید .

گام اول برنامه ریزی مجدد ناخودآگاه : اولین گام در این برنامه ریزی مجدد ، تعمق و تفکر برای کشف و پیدا کردن نقاط ضعف و ایرادهایی است که در رفتار ، اخلاق و شرایط زندگی ما وجود دارد و ما از بودن در آن وضعیت و شرایط ناراضی هستیم . « اگر » هایی که در بالا ذکر شد ، نمونه هایی از این موارد هستند .

گام دوم برنامه ریزی مجدد ناخودآگاه : دومین گام تشخیص باورهایی است که در برنامه ریزی ناخودآگاه وجود دارند و باعث به وجود آمدن این شرایط در زندگی ما شده اند .

به عنوان مثال ، عدم داشتن اعتماد به نفس دلیل هایی در کودکی شخص دارد که باورهای مخربی را در ناخودآگاه او ثبت کرده اند ؛ به او اجازه صحبت داده نشده است ، در هنگام انجام کارها تحقیر شده است ، اشتباهات او بزرگ جلوه داده شده اند و بارها به خاطر آنها سرزنش شده است ، در انجام هر کاری انگ ناتوانی به او چسبانده شده است ، ... . همه اینها باعث شده است اکنون که او شخص بالغی است ، قدرت و جسارت حضوری مؤثر و کارآمد در جمع را نداشته باشد و از انجام ساده ترین کارها هم ابراز ناتوانی کند .

گام سوم برنامه ریزی مجدد ناخودآگاه : سومین گام جهت کار کردن ناخودآگاه به آن صورتی که ما می خواهیم ، ایجاد و تقویت باورهای جدیدی است که با حک شدن در ناخودآگاه ، روند و مسیر کار آن را تغییر دهند تا به مرور شاهد تغییرات دلخواه باشیم .

هر سه گام ذکر شده از اهمیت خاص خود برخوردار هستند و طی کردن آنها نیاز به حوصله ، تفکر و تمرین فراوان دارد .

بعد از کشف باورهای ناکارآمد ، به راحتی می توان باورهای خوبی را که باید جایگزین باورهای قبلی شوند تشخیص داد . اما این جایگزینی نیازمند اراده ، تمرین و صرف وقت است .

مثلاً اگر کسی از شرایط مالی خود راضی نیست ، بعد از پیدا کردن باورهایی که از گذشته در مورد پول و ثروت در ناخودآگاه او کاشته ، آبیاری و بزرگ شده اند ، باید باورهایی متضاد باورهای قبلی را به خورد ناخودآگاه بدهد تا به مرور اثر باورهای قدیمی را کم رنگ کنند و جوانه های باورهای جدید در ناخودآگاه رشد یابند .

 راه های متعددی برای ایجاد و توسعه باورهای جدید در ناخودآگاه وجود دارد که هدف نهایی همه آنها اثر گذاری بر ذهن ناخودآگاه و برنامه ریزی مجدد و آگاهانه آن می باشد . به عنوان نمونه هایی از این روش ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

دیدن فیلم های انگیزشی

استفاده از تابلو تخیل

استفاده از تجسم خلاق

استفاده از عبارت های تأکیدی

به جرأت می توان گفت ، عبارت ها و جملات تأکیدی یکی از بهترین ، موثرترین و سریع ترین ابزارها برای کاشت و آبیاری باورهای جدید است که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت .

  • نادر گنجی

نظرات  (۱)

با تشکر از شما

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سابلیمینال و تاثیرگذاری آن می توانید مقاله سابلیمینال چیست از سایت ذهن گیرا را مطاعه کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی