قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .

ذهن ناخودآگاه – نگاهی ساده و تأثیرگذار

ذهن ناخودآگاه نگاهی ساده و تأثیرگذار

              نویسنده : نادر گنجی

اگر بدن انسان را با یک سیستم رایانه مقایسه کنیم ، اجزای بدن مانند همه قطعات و قسمت های رایانه می باشد و ذهن در بدن مانند سیستم عامل آن ( ویندوز ) است . همانطور که رایانه بدون سیستم عامل وسیله ای بی استفاده است ، ذهن هم عامل کارکرد و زنده بودن و زنده ماندن بدن است .

از لحاظ کارکرد ، ذهن در انسان به دو نوع تقسیم می شود : ذهن آگاه و ذهن ناخودآگاه

ذهن آگاه قسمتی از ذهن است که ما به حضور آن در مغز و وجود خود آگاهی داریم . به وسیله آن در کل ساعات بیداری و هوشیاری ، امور منطقی زندگی خود را نظارت و کنترل می کنیم ؛ تفکر آگاهانه ، حساب و کتاب ، بررسی مشکلات و مسائل ، پیدا کردن راه حل ها و ... همگی با قسمت آگاه ذهن انجام می شود .
 
اما ذهن ناخودآگاه قسمت مهم ذهن است که اصلاً نسبت به حضور و وجود آن آگاهی نداریم .
در اینجا دو کارکرد اصلی ذهن ناخودآگاه را بررسی می کنیم :

الف – ذهن ناخودآگاه مسئول تمام فعالیت های زیستی بدن می باشد ، که ما در انجام این فعالیت ها که در داخل بدن روی می دهد ابداً دخل و تصرفی نداریم . فعالیت هایی از قبیل تپیدن قلب ، جریان یافتن خون در تمام رگ های بدن ، تنفس ، کارکرد شش ها ، روده ها ، کبد ، جگر و ... به وسیله ناخودآگاه و بدون آگاهی ما انجام می شود .

ب – کارکرد بسیار مهم و جالب دیگر ناخودآگاه ، خلق و ایجاد شرایط زندگی ما است که خارج از بدن اتفاق می افتد و بر آنها کنترل و نظارت دارد .

ناخودآگاه ما رابط بین ما با ناخودآگاه سایر انسان ها و کائنات ( همه آفریده های خدا ) و خود خدا می باشد .

ناخودآگاه خالق زندگی گذشته ، حال و آینده ما است .

ناخودآگاه به دلیل ارتباط با منبع بی پایان توانایی ها ( خدا ) این توانایی را دارد که به هر شکل که خود صلاح می داند و درست تشخیص می دهد ، زندگی بیرونی ما را خلق کند و این کار را انجام می دهد .

در زمان تولد ناخودآگاه مانند صفحه ای سفیدی است که هیچ چیزی روی آن نوشته نشده است . با بزرگ تر شدن جسم انسان ، جملاتی بر روی این صفحه نوشته می شود که بیشتر از طریق حس های بینایی و شنوایی به آن منتقل می شود .

هر چه تکرار جمله ای روی آن بیشتر باشد ، هر چه جمله ای با احساس های قوی تری از قبیل شادی ، غم و ناراحتی ، حسادت ، افسوس و ... روی آن درج شود ، درست بودن آن جملات برای ناخودآگاه قابل قبول تر است و بر اساس آنها شرایط زندگی ما را خلق می کند .

ما با جملات پر تکرار و جملات پر احساس  ثبت شده در ناخودآگاه ، که از آنها به « باور » یاد می شود ، ناخودآگاه خود را طوری برنامه ریزی کرده ایم ، که چه بخواهیم و چه نخواهیم ، ناخودآگاه در هر زمان و هر مکان شرایطی را به وجود می آورد که درستی آن جملات را بیشتر و بیشتر به ما ثابت کند .

پس به عبارت دیگر ، « باورها » افکاری هستند که در طول سال های زندگی خود ، به کرّات آنها را به خورد ذهن ناخودآگاه خود داده ایم و برنامه ریزی فعلی ذهن ناخودآگاه ما بر اساس این باورها می باشد و طبق آنها عمل می کند و شرایط زندگی گذشته و حال ما را رقم زده و می زند .

به عنوان مثال اگر در زمان بچگی و نوجوانی خود هر چیزی را که آرزو داشتیم و از پدر و مادر خود می خواستیم با این جمله مواجه شدیم که « پول نداریم و نمی توانیم آن را بخریم . » ، این باور در ذهن شکل گرفته است و به مرور پر قدرت شده است که « ما همیشه بی پول هستیم و قدرت خرید چیزهایی را که آرزو می کنیم نداریم . » . و در نتیجه ناخودآگاه طبق مدل برنامه ریزی شده اش همیشه شرایطی را به وجود آورده و می آورد که بی پولی را با تمام وجود احساس کنیم و آرزو و حسرت داشتن خواسته ها بر دل مان بماند .

به عنوان جمله آخر که در مطلب بعدی به آن خواهیم پرداخت :
« چه کارهایی می توانیم انجام دهیم تا شرایط فعلی زندگی خود را تغییر دهیم ؟ »

  • نادر گنجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی