قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .

قدرت افکار منفی و چگونگی دور کردن آنها

      قدرت افکار منفی و چگونگی دور کردن آنها

نوشته : ریمز ساسون   ترجمه : نادر گنجی

افکار منفی از افکار مثبت بیشتر بروز می کنند . به نظر می رسد در اکثر مردم افکار مثبت به مقداری تلاش نیاز دارد در حالی که افکار منفی به آسانی و اغلب ناخوانده ظاهر می شوند . این امر بیشتر به نوع آموزش و محیط زندگی بستگی دارد .

اگر شما در اتمسفری مثبت و شاد قرار گرفته باشید شانس بیشتری وجود دارد که که مثبت اندیشی برای شما آسان تر باشد . بالعکس اگر تحت فقر و یا موقعیت های سخت قرار گرفته باشید شانس بیشتری برای جذب افکار منفی دارید .

شما دنیا را از دید گرایش ذهنی حاکم بر خود مشاهده می کنید ، اگر افکار شما مثبت است این خیلی خوب است ، اما اگر منفی است شاید زندگی و شرایط محیطی انعکاس دهنده این افکار باشند .

اگر اعتقاد دارید که به سمت شکست میروید ، شما ناخودآگاه هر فرصت به سمت موفقیت را خراب می کنید . اگر از ملاقات افراد جدید واهمه دارید یا ارتباطات خودرا بسته نگه داشته اید ، هرکاری را برای اجتناب از مردم و ارتباطات انجام خواهیدداد و سپس شکایت می کنید که تنها هستید و کسی شما را دوست ندارد .

قدرت افکار منفی در عمل

·        اغلب درباره مشکلات ، شکست ها و حادثه ها فکر می کنید .

·        درباره اخبار منفی که از تلویزیون دیده و شنیده اید و یا در روزنامه خوانده اید فکر می کنید .

·        خودتان را گرفتار و ناتوان در بهبود زندگی یا سلامتی می بینید .

·        بارها فکر می کنید که شما لایق شادی یا پول نیستید و یا رسیدن به آنها برای شما بسیار مشکل است .

 

اگر اینگونه است ، شما ذهنتان را بسته اید و هیچ فرصتی را نمی بینید و به شیوه ای رفتار می کنید و واکنش نشان می دهید که افراد و فرصت ها را دفع می کنید .

ذهن اغلب افکار و شرایط را قبل از پذیرفتن قضاوت یا امتحان نمی کند . اگر چیزی را که می شنوید ، می بینید و یا می خوانید همیشه منفی است ، ذهن اینها را به عنوان استاندارد می پذیرد .

رسانه ها به طور پیوسته ذهن را با اطلاعات بسیار زیادی در مورد حادثه ها ، فجایع ، جنگها و رویدادهای ناخوشایند دیگر بمباران می کنند . این اطلاعات به ذهن ناخودآگاه رسوخ می کنند و سپس به عنوان عادت همیشگی شما در فکر کردن نمود پیدا می کنند . شما با داشتن افکار مأیوس کننده و بدبینانه در ذهن ، انرژی منفی را به دنیای پیرامون می تابانید و بنابراین منفی گرایی ، درماندگی و بدبختی را بیشتر تولید و بازتولید می کنید .

ذهن انرژی طبیعی است . شیوه فکر کردن شما تعیین می کند آیا نتایج مثبت و مفید هستند یا منفی و مضرّ . این همان انرژی عمل کننده در شیوه های متفاوت است .

خبر خوب این که کار داخلی مداوم می تواند عادتهای فکرکردن را تغییر دهد . شما باید به منظور تغییر گرایش ذهنی خود ، انرژی و زمان را صرف مثبت فکرکردن کنید .

7 نکته ساده برای غلبه بر افکار منفی

1 هر زمان فکر شما دچار افکار منفی می شوید ، آنرا با یک فکر مثبت جایگزین کنید .

2 اگر تصور شکست به شما دست داد ، تصور موفقیت را جایگزین نمایید .

3 اگر شنیدید که در صحبت هایتان از کلمات منفی استفاده می کنید ، کلمات مثبت را جایگزین کنید .

4 به جای گفتن « من نمی توانم » بگویید « من می توانم » . بیشتر اوقات شما می توانید ، اما به علت ترس ، تنبلی ، یا عدم اعتمادبه نفس « نمی توانم » را انتخاب می کنید .

5 آیا در ذهنتان کلمات و عبارات منفی را تکرار می کنید ؟ آنها را به مثبت تبدیل کنید . بله این امر مستلزم تغییر کردن بیشتر شما و انجام مقداری تلاش است ، اما شما می خواهید افکار منفی را به مثبت تغییردهید ، اینطور نیست ؟

6 در زندگیتان گرایشهای مثبت بیشتری را قبول کنید . بیشتر به خود ایمان داشته باشید و منتظر نتایج مثبت باشید . باورداشتن و تجسم می تواند شما را در راه طولانی در این جهت قرار دهد .

7 تصمیم بگیرید که از امروز و از این لحظه افکار منفی را پشت خود رها کنید و راه به سوی مثبت اندیشی و رفتار مثبت را در پیش گیرید .

 

  • نادر گنجی

نظرات  (۳)

عالییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود
سلام
ممنون از وب پر محتوا 
دور کردن افکار منفی برای من بسیار سخت است و مدام تغییر می کند.چند روز کاملا مثبت هستم با دور کردن افکار منفی کاملا توانمند ولی یک روز اینقدر حالم بده که توانایی هیچ کاری ندارم .و هجوم افکار منفی داغونم می کنه.
  • فریدون خالدیان
  • جناب گنجی بسیار عالی بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی