قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .

سه نکته برای کنترل ذهن ناخودآگاه و به دست گرفتن کنترل زندگی

                                      ترجمه : نادر گنجی                             تقدیم به دوست خوبم خانم پروانه

ذهن ناخودآگاه چه کاری انجام می دهد ؟

متاسفانه برای عموم مردم ذهن ناخودآگاه یک راز است . اکثریت مردم قادر نیستند کارکردهای ذهن ناخودآگاه شان را توصیف کنند . آنها عنوان می کنید ذهن ناخودآگاه ما نه تنها همانند یک مهندس ناظر کشتی ، مسئول کارکردهای دائم  بدنی ما است بلکه چندین فعالیت همزمان را انجام می دهد و  عادت ها را نگهداری می کند . بسیار شگفت انگیز است که بیشتر مردم از مهارت های قدرت درونی آگاه نیستند . استفاده موفقیت آمیز از ذهن ناخودآگاه کلید داشتن یک زندگی موفق است و من در ادامه توضیح می دهم که چرا اینطور فکر می کنم . لطفاً در این سفر برای کشف قدرت ذهن ناخودآگاه با من همراه باشید .  

ذهن ناخودآگاه شما چیست ؟

یک کشاورز جوان را درنظر بگیرید که در منزل کشاورزی خود نشسته است و فکر می کند بهترین گیاه برای کاشت در فصل زراعی پیش رو چیست . او می خواهد با اطمینان سبزیجاتی را انتخاب کند که برای او بهترین ثمر را داشته باشد . بعد از آن شروع به آماده سازی خاک می کند و مطمئن می شود که همه وسایل موردنیاز برای زراعت موفق محصولات خود را در اختیار دارد .

شما آن کشاورز هستید ، زمین و خاک حاصلخیر شما ذهن ناخودآگاه شماست ، و افکار شما که در کشتزار حاصلخیر رشد خواهند کرد یا دانه هایی از سبزیجات هستند و یا دانه هایی از گیاهان زشت و خزنده و سرگردان . این طبیعت کائنات است : هرچیزی مانند یک دانه شروع می شود ، یک ایده که در زمان رشد کردن به یک قالب تبدیل می شود ، یک قالب که از قبل به وسیله خالق انتخاب شده است ، مدارک همگی در مقابل شماست و مهم نیست شما به کجا نگاه می کنید . به عنوان خالق ، شما مسئول کنترل ذهن ناخودآگاه هستید و وقتی این کار را انجام دهید منفعت های بیشماری بدست می آورید .

« هرچیزی که در ذهن ناخودآگاهمان می کاریم و با تکرار و احساس آن را تغذیه می کنیم ، یک روز به واقعیت تبدیل می شود . » ارل نایتینگل

حقایق ذهن ناخودآگاه

  • ذهن ناخودآگاه % 88  ظرفیت مغز شما را تشکیل می دهد .

  • ذهن ناخودآگاه قادر به استدلال کردن نیست ، بنابراین قادر نیست چیزی را که به وسیله شما و در اصل به وسیله ذهن آگاه گفته می شود نپذیرد . پس مراقب باشید چه فکری می کنید !

  • ذهن ناخودآگاه یک حافظه کامل دارد به این معنی که ما تنها لازم است سرچ کنیم و به توانایی آن ایمان داشته باشیم و به راحتی اطلاعات را بیاد خواهیم آورد . 

نکاتی برای کنترل ذهن ناخودآگاه

افکار درونی دانه ها هستند

اگرچه می دانیم افکار قدرت دارند و می توانند به اشیاء تبدیل شوند ، لازم است تفاوت بین افکار بیرونی و درونی را بدانیم . یک فکر بیرونی نتیجه فکر کردن معمولی از قبیل استدلال ، فرایند یادآوری یا مطالعه است و دربرگیرنده هیچ احساسی نیست ، بنابراین نمی تواند به ذهن ناخودآگاه وارد شده و آن را کنترل کند . از سوی دیگر یک فکر درونی می تواند به ذهن ناخودآگاه وارد شود تا جایی که روی آن اثر بگذارد . این فکر با احساس کافی همراه است  مانند احساسی که اغلب ما هنگام ترس از چیزی تجربه کرده ایم .

عبارات تأکیدی همراه شده با هیجان  یکی از راههای بهره برداری موفقیت آمیز از قدرت ذهن ناخودآگاه است به شرط آن که روزانه با اشتیاق و قدرت شدید تکرار شده باشد .

افکار خود را بررسی کنید و انتخاب کنید کدام ها باید به ذهن ناخودآگاه راه داده شوند .  

به خاطر داشته باشید : یاد بگیرید فرایند فکر کردن را بررسی کنید و توجه داشته باشید که افکار  به وجود آورنده یک واکنش هیجانی در درون شما هستند . افکار منفی را هنگامی که ظاهر می شوند متوقف کنید و اجازه ندهید با احساس دادن به آنها درونی شوند . به شکل مشابه باید دانه های افکار مثبت را بکارید و آنها را به مضمون های احساسی آغشته نمایید . با تکرار بسیار آن افکار  در طول روز ، آنها را بکرات آبیاری کنید و ذهن ناخودآگاه دست به کار خواهد شد تا وسایل و منابع را برای شما مهیا کند ، طوری که شما بتوانید یک محصول بسیار عالی را درو کنید .

دانه های خطرناکی که قدرت ذهن ناخودآگاه را علیه شما می گردانند .  

  • کینه ورزی – به شما نصیحت می کنم زمان زیادی را صرف افکار با ماهیت کینه توزانه ای که به ناخودآگاه شما رسوخ می کند نکنید و خود را به کسی معطوف کنید که برتری های شخصیتی دارد .

  • حسادت – وقتی ذهن ناخودآگاهتان را برای تمرکز روی چیزی که دیگران دارند برنامه ریزی کنید ، زندگی شما بدون پیشرفت و بی تحرک خواهد بود .   

  • انتقاد – این نوع از افکار قدرتمند شما را به سوی شخصی متمایل می کند که از مسئولیت نسبت به زندگی شخصی شما شانه خالی می کند . اگر ذهن ناخودآگاه شما این برنامه را پذیرفته باشد ، اتوماتیک وار بعضی چیزها دچار اشتباه می شود و شما از شخص دیگری انتقاد می کنید .     

« شما دانه های بدی را در ناخودآگاهتان کاشته اید ؛ اکنون شما دانه های خوبی را خواهید کاشت . همان قدرتی که موجب شده شما این بدی را به وجود آورده اید باعث می شود در آینده  به همان اندازه خوبی به عمل آورید . » امیل کو

 

ایده های شما همانند دانه هایی که نیازمند پرورش هستند ظاهر می شوند

کنترل ذهن ناخودآگاه از طریق قدرت جانشینی

این یک شیوه برای توقف افکار ناسازگار ( که شبیه  دانه های علف هرز هستند ) و جانشینی آنها با افکار مناسب  ، مثبت و دارای انرژی می باشد که  در هر شکل سازنده ای که  شما به آنها بدهید جوانه خواهند زد . ممکن شما عادت به افکار منفی داشته باشید و متوقف کردن افکار هرز و جانشینی آن با افکار خوب را مشکل ببینید . اما ابداً نگران نباشید چون یک راه عالی برای کنترل ناخودآگاه و افکاری که به آن خورانده می شود وجود دارد .

ذهنی که با افکار منفی پر شده است به همان آسانی می تواند به ذهنی تبدیل شود که با افکار خوب پر شده است و این با جستجوی خوبی در هرکس و هرچیزی می تواند انجام شود . بله این کار مشکل است ؛ ذهن ناخودآگاه را از طریق یک تکنیک کنترل کنید که به عنوان اولین تمرین در طول یک هفته یا کمی کمتر یا بیشتر کمک می کند آن روی سکه را ببینید . یک دفتر شکرگزاری درست کنید ، روزانه قدردانی ها را در این دفتر بنویسید ، در جاده های ذهنی ستایشگر هرچیزی که می بینید قدم بزنید ، چون اگر به اندازه کافی بدقت نگاه کنید در هرچیزی خوبی وجود دارد . این کار برای زمان هایی که می خواهید افکار ناسازگار را با افکار مثبت جایگزین کنید شما را در وضعیت خوبی قرار می دهد ، چون ذهن ناخودآگاه از قبل خواهان بوده که در تولید افکار از نوع خوب چیره دست باشد . در نتیجه شما قادر خواهید بود به آسانی ناخودآگاه را کنترل کنید و خرمن آن برای شما فراهم می شود .

درو کردن خرمن بخشنده افکار شما و بهره برداری از قدرت ذهن ناخودآگاه

تأثیر درست یک خواسته روی ذهن ناخودآگاه در هر زمان برای بهترین نتیجه ها

وقتی شما یک چیز یا شرایطی را آرزو می کنید بهترین راه برای آگاه کردن ذهن ناخودآگاه تان تکرار کردن افکار است . شما ابتدا دانه هایی از آرزوی خود را کاشت می کنید و بعد از آن دانه ها را با تکرارهای دائم آبیاری می کنید . این کار موثرترین راه کنترل ذهن ناخودآگاه برای آماده سازی خاک است طوری که آرزوی شما به سرعت می تواند رشد کند و در جهت آشکاری سازی کامل شکوفه دهد .

با وجود این که پر بودن ذهن یک شخص با بیشتر از یک خواسته یا آرزو معمولی است اما وجود همه آنها باعث مغشوش شدن ذهن ناخودآگاه می شود و دانه اصلی که کاشته شده بود را از بین می برد . پس ضروری است که بعد از این که دانه یک آرزو را در باغ ذهن ناخودآگاهتان کاشتید ، تنها به آن دانه آب و غذا بدهید  تا جایی که دانه جوانه بزند و قادر باشید محصول آن را درو کنید .

از عبارات تأکیدی استفاده کنید ، هدف خودتان را روی یک کارت یادداشت کنید و آن را روزانه بخوانید ، اتمام آن را تجسم کنید و درست مانند یک کشاورز که با مراقبت درست از محصول ، یک خرمن فراوان را به عمل می آورد ،  خاطر جمع باشید آرزوی شما آشکار خواهد شد .

کنترل ذهن ناخودآگاه شما نتیجه تمرکز ، هیجان و نیت همراه شده با تصور است . این چهار مورد تفاوت بین یک ذهن ناخودآگاه با زمین لم یرزرع و یا ذهن ناخودآگاه  با زمین حاصلخیر ، سخاوتمند و پر از فراوانی است . 

« ترس یک فکر منفی در ذهن شما است . آن را با یک فکر سازنده تعویض کنید . ترس میلیون ها نفر را کشته است . اعتماد قویتر از ترس است . هیچ چیز  از ایمان به خدا و نیکی قدرتمندتر نیست . »  ژوزف مورفی 

  • نادر گنجی

نظرات  (۴)

مطالب تون بسیار جالب هستش
موفق باشید

بسیار مطالب عالی مفیدی دارید  
سپاس بیکران از شما 
دروود
  • مینا فریدونی
  • چه عالی و زیبا بود خیلی استفاده کردم 
    پاسخ:
    سپاسگزارم خانم فریدونی . خوشحالم که مقبول نظر بود

  • بهروز مساحی
  • ضمن درود برتمامی خواننده گان عزیز این مقاله ونویسنده محترم

    من مقاله های خیلی زیادی در این مورد خونده بودم ولی بی تارف مقاله شما عالی خلاصه وکم نظیر وبیان کننده جامع در مورد نا خودآکاه بود. خسلی سپاسگزارم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی