قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .

 6 عادت شکرگزاری روزانه که ثروت و شادی بیشتری را به زندگی شما جذب می کند

 


 نویسنده : جک کنفیلد                        ترجمه : نادر گنجی

« در دنیا اشتیاق به محبت و قدردانی بیشتر از میل به نان است . » مادر ترزا برنده جایزه صلح نوبل

در مورد شکرگزاری معمولاً هنگامی وارد  « اوج سپاسگزاری » می شویم که به طور رسمی سپاسگزاریمان را برای همه چیزهای خوبی که در زندگی داریم جشن می گیریم.

اما آیا تجربه شادی ، عشق و شکرگزاری در هر روز سال شگفت انگیز نخواهد بود ؟ انجام شکرگزاری چقدر می توانست  زندگی شما را تغییر دهد ؟

شکرگزاری ، چیزهای خوب بیشتری جذب می کند که شکرگزار آنها باشید .  

« برای چیزی که دارید شکرگزار باشید ؛ درنهایت بیشتر خواهید داشت . اگر روی چیزی که ندارید تمرکز کنید ، شما هرگز به اندازه کافی نخواهید داشت . »  اُپرا وینفری

شکرگزاری یکی از بالاترین حالتهای احساسی است که شما می توانید تجربه کنید . وقتی شما شکرگزاری را ترویج کنید ، قادر خواهید بود شادی و رضایت واقعی را احساس کنید ، مهم نیست در زندگی چه چیزهایی دارید یا ندارید . از آنجایی که قانون جاذبه بیان می کند هرچیزی مشابه خود را جذب می کند ، وقتی برای چیزی که از قبل داشته اید شکرگزار باشید ، طبیعتاٌ چیزهای بیشتری را جذب می کنید که بتوانید برای آنها شکرگزار باشید .  

علت این که اکثر مردم براین باورند که برای ایجاد ، یک عادت ماندگار از قدردانی ، تلاش زیادی لازم است این است که ما از لحاظ تربیتی شرطی شده ایم به جای این که قدردان چیزی باشیم که قبلاً آن را دریافت کرده ایم ، بیشتر روی چیزی تمرکز کنیم که آن را نداریم .    

در اینجا 6 نکته ساده بیان می شود که به شما در مبارزه برای این شایسته سازی کمک می کند تا شکرگزاری را جزئی طبیعی از زندگی روزمره خود نمایید ، طوری که بتوانید شادی و ثروت بیشتری را درکل طول سال جذب کنید :  

1 هفت دقیقه هر صبح را صرف یادداشت کردن چیزهایی کنید که در زندگی قدردان آنها هستید .

شروع کردن روز خود با این طریق باعث می شود شما پذیرا و قدرشناس هرچیزی باشید که در طول روز برای شما روی خواهد داد . همچنین به شما کمک می کند در هوا خوش بینی را تراوش نمایید که طبیعتاً شما را برای سایر افراد مثبت جذابتر می کند و به آنها این الهام را می دهد تا شما را در رسیدن به اهدافتان کمک کنند .  

2 تلاش آگاهانه ای انجام دهید که هر روز قدردان حداقل 3  نفر باشید .

با ابراز این که چقدر قدردان و متشکر افرادی هستید که با آنها برخورد دارید ، حس قدردان بودن و ارزشمند بودن را در آنها افزایش می دهید و آنها را تشویق می کنید که این انرژی مثبت را به دیگران انتقال دهند .

  

با اینکه دیگران از دریافت قدردانی شفاهی لذت می برند ، نوشتن یادداشت ها نیز زیبا هستند چون آنها می توانند آن یادداشت ها را داشته باشند و بارها بخوانند . ( در کتاب اصول موفقیت ،  اصل 53 : تمرین قدردانی غیرمعمول را مطالعه نمایید . )

3 بازی شکرگزاری را انجام دهید .

هر روز زمان معینی را به شکرگزاری آگاهانه نسبت به چیزهایی که با آنها روبرو شده اید اختصاص دهید . زمان ایده آل برای این کار زمان رفتن به محل کار  یا برگشتن از آنجاست . شکرگزار برای افرادی که با آنها برخورد دارید ، مسیری که در آن قدم می زنید ، اتومبیلی هایی که شما را در مسیرهای مختلف جابه جا می کنند ، تابلوهای خیابان که شناسایی جایی که شما قصد رفتن به آنجا را دارید آسان می کنند ، بارانی که گیاهان و درختان را تغذیه می کند و ... .  

یک مثل است که می گوید « هر ابر یک تودوزی نقره ای دارد . » ، در همه موقعیت ها به دنبال خوبی باشید ، حتی چیزهایی که به طور نرمال به عنوان منفی می بینید . به عنوان مثال وقتی همسر من چندسال قبل درحین رانندگی دچار تصادف شد ، می توانست خودش را سرزنش کند یا خود را داوری کند ، در عوض روی سپاسگزاری برای جراحات کم و کمکی که از سایر رانندگان دریافت کرده بود متمرکز شد.  

4 برای شکرگزاری یک نشانه فیزیکی مثلا یک سنگ یا کریستال به شکل قلب یا چیز کوچک دیگری در جیب خود داشته باشید .  

زمانی که ذهن شما درجای دیگری سیر می کند ، یک جسم به یاد آورنده می تواند شما را به بازگشت به تمرین شکرگزاری سوق دهد .

وقتی که در طول روز دستتان را در جیبتان می برید و نشانه را لمس می کنید ، از آن به عنوان یک یادآوری کننده استفاده کنید لحظه ای توقف کنید ، نفس عمیق بکشید و هیجان شکرگزاری را کاملاً تجربه کنید . هرچه بیشتر این تلاش آگاهانه را انجام دهید ، راحت تر به آن خواهید رسید و تجربه شما قدرتمندتر خواهد بود .

5 به یاد داشته باشید شکرگزار کوچکترین نعمت ها باشید .

بهترین راه برای فعال نمودن قدرت شکرگزاری ، قدردانی بابت نعمت هایی است که اکثر مردم شکرگزار آنها نیستند . اگر شما در یخچال تان غذا دارید ، در کمدتان لباس دارید و یک سقف بالای سرتان ، شما از %75 مردم جهان اوضاع بهتری دارید .

اگر در روز 3 وعده غذا می خورید از یک میلیارد مردم روی کره خاکی که روزهای زیادی یک وعده غذا می خورند شرایط بهتری دارید .  

آیا یک تلفن دارید ؟ آیا اتومبیلی دارید که برای رفتن به سرکار یا گشت و گذار در بیرون شهر از آن استفاده می کنید ؟ آیا خانواده سالم و سلامتی دارید ؟ آیا یک کامپیوتر و اینترنت دارید که با آن با جهان در ارتباط هستید ، از آن آموزش می گیرید و یا با آن کاری انجام می دهید که درآمد دارد ؟ آیا آبی تمیز برای نوشیدن دارید ؟

وجود این نعمت های ساده را جشن بگیرید . این تسهیلات روزانه هدیه هایی هستند که اکثر مردم دنیا از آن بی بهره اند .   

6 سپاسگزار خودتان باشید .

درنهایت ، شکرگزاری نسبت به ویژگی ها و برتری ها و توانایی های مثبت خودتان را فراموش نکنید . علاوه برآن برای جشن گرفتن موفقیت های بزرگ ، قدردان موفقیت های کوچک روزانه خود نیز باشید . همه ما نیاز به قدردانی و تشکر داریم ، اما مهمترین قدردانی آن است که خودمان نثار خودمان می کنیم .

یکی از قویترین راه ها برای قدردانی و شکرگزاری نسبت به خودتان انجام تمرین آینه است . در این تمرین قدرتمند لازم است در مقابل یک آینه از خودتان بابت کارهای روزتان قدردانی کنید . ( برای راهنمایی و جزئیات بیشتر در موردتمرین آینه به کتاب اصول موفقیت مراجعه کنید . )   

تمرکز روی شکرگزاری ممکن است در ابتدا یک احساس طبیعی مانند چیزی که قبلا داشته اید ایجاد نکند ، اما با انجام صادقانه تمرین عادت های شکرگزاری روزانه ، شروع به تغییر شرایط خود می کنید .   

 

برای استارت تمرین شکرگزاری روزانه ، در قسمت کامنت ها چند لحظه ای را صرف نوشتن  حداقل 3 چیز کنید که به خاطر آنها سپاسگزار هستید . حتی کوچکترین شکرگزاری هم یک ضربه مثبت به زندگی شما وارد می کند .

چالش شکرگزاری : به من بگویید در این لحظه شکرگزار چه چیزی هستید !

  • نادر گنجی

نظرات  (۸)

با سلام و تشکر از مطالب جالب و انتخابهای هوشمندانه تان

من اکنون شکر گذار آشنایی با سایت شما هستم که مطالب مورد نیازم را به همراه دارد

شکر گزار قدرت و توانگری خودم هستم و تا حد امکان در اختیار دیگران قرار می دهم

شکر گزار لحظات شاد و زندگی موفقم هستم که هر روز شگفت انگیز تر می شود.

با عضویت در کانال *** فرا آگاهی ***   تجربه موفق یک زندگی رویایی را احساس کنید

faraagahy@

با سپاس 

جناب آقای حسینی یا سرکار خانم حسینی ، از شما سپاسگزارم که این مطالب را قابل می دانید . 
  • اسداله سلیمانی
  • باسلام
    بسیارسپاسگزارم
    سلام 
    من الان شکر گذار آشنا شدن با قانون جذب و مثبت اندیشی هستم و اینکه دوستان بزرگواری چون شما سخاوتمندانه اطلاعات و موهبتهایشان را در اختیار ما قرار میدهند بسیار سپاسگذارم.
    پاسخ:
    سلام
    خانم فروغ گرامی بنده هم سپاسگزار پیام پرمهر شما هستم

    سلام
    من الان شکر گزار احساس خوب و بانشاطم هستم .شکرگزار نعمت و ثروت سلامتی ام هستم . خدایا سپاسگزارم.
    سلام
    من الان شکرگزار حال خوبم هستم.

    پاسخ:
    درود و سلام بر شما
    انشالله همیشه حال خوب و دل خوش داشته باشین . آمین

    خدایا بخاطر سلامتیم از تو بینهایت سپاسگزارم. 

    خدایا بخاطر پدر و مادر مهربانم سپاسگزارم. 

    خدایا به خاطر موفقیت کاری در این هفته سپاسگزارم.

    خدایا بخاطر این هوای دلچسب بهاری سپاسگزارم. شکر بخاطر این همه زیبایی. 

    خدا سپاسگزارم سپاسگزارم سپاسگزار بخاطر خیلی چیزها

    من شکرگزار سلامتی خودم و خانواده مهربانم هستم شکر گذار دختر شاد و صالح و سالم و همسر مهربان و پشتیبانم هستم من شکرگزار سلامتی و آرامش و نعمت و ثروت فروانی هستم که در زندگیم جاریست

    خدایا شکرت

    خدایا شکرت

    خدایا شکرت

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی