قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .

یادگیری قدرت ذهن

یادگیری قدرت ذهن

نویسنده : جان کیهو (  John Kehoe )                وب سایت : http://www.learnmindpower.com/

ترجمه : نادر گنجی                

درباره جان کیهو

جان کیهو ، بیش از سه دهه به خاطر پیشقدم بودن در کار در حوزه قدرت ذهن تحسین جهانی را کسب کرده است . او یک مربی پرحرارت و انرژیک ، نویسنده ، مطلع اجتماعی و توضیح دهنده پتانسیل شگفت انگیز انسان برای تغییر جهان و زندگی ما با افکارمان می باشد .

جان در همه قاره ها سخنرانی داشته است و کتاب اصلی او « قدرت ذهن در قرن 21 » در لیست های پرفروش ترین کتاب ها در کشورهای زیادی قرار گرفته است . آموزش های او ، قدرت های درونی موجود در درون هر شخص ، برای شکل دادن آگاهانه سرنوشت را شرح می دهد .

در سال 1975 ، جان کیهو به منظور مطالعه و تأمل در مورد کارکردهای داخلی ذهن انسان 3 سال را در جنگل های بکر برتیش کلمبیا ( British Columbia ) به گوشه نشینی پرداخت . در این مدت ، اولین برنامه آسان و موفق برای گسترش قدرت ذهن را به وجود آورد . او در سال 1987 شروع به مسافرت و آموزش اصول فرموله شده به انسان ها کرد و موفقیت شگفت انگیز او در تورهای سخنرانی به زودی کل جهان را در برگرفت .

« قدرت ذهن در قرن 21 » میلیونها جلد فروش داشته و به زبان های متعدد از جمله فرانسوی ، آلمانی ، کره ای ، روسی ، بلغاری ،  لیتوانیی ، ایتالیایی و صربی ترجمه و منتشر شده است و جزء یکی از پرفروش ترین های کتاب های بین المللی است . او همچنین 4 کتاب دیگر نوشته است ؛ شما و موفقیت پولی ، دیدگاهی از قدرت و افتخار ، تمرین شادی و قدرت ذهن برای بچه ها

 

یک پیام شخصی از جان کیهو

سلام و خوش آمدید . قبل از این که از قدرت ذهن سخن بگویم ، دوست دارم خودم را معرفی کنم تا بگویم چه کسی هستم و چیزی که آموزش می دهم نمی تواند منفصل باشد . در این صورت شما می توانید برای خودتان داوری کنید آیا این چیزی است که می خواهید دنبال کنید یا خیر . همچنین به حس شخص در پس این کتاب دست خواهید یافت یا در این مورد شخص در پشت پرده .

من در ونکوور کانادا زندگی می کنم ، زندگی زناشویی شادی دارم ، سرشار از سلامتی و سرگرمی ، مهیج و با وجهه اجتماعی معتبر . من به سرگرمی ، موفقیت ، شادی شخصی و ایجاد تغییر در دنیا ، کشف و ارتقاء پتانسیل واقعی انسان ها اعتقاد دارم . هریک از ما دانه هایی از بزرگ منشی در خود داریم . منظورم به طور استعاری نیست ، بلکه به معنای واقعی کلمه . در وجود هر انسانی در سطح سلولی ، کدهای ژنتیکی وجود دارد که کلیدهای هستند برای هرچیزی که ما همیشه خواسته و آرزو کرده ایم . من به این مطلب باور دارم چون آن را تجربه کرده ام . من کتاب هایی نوشته ام و بالغ بر سی سال به میلیون ها نفر در دنیا این حقیقت بزرگ را آموزش داده ام . ما قدرت باورنکردنی در درون خویش داریم و می توانیم از آن در هر راهی که انتخاب می کنیم استفاده کنیم .  

این وب سایت ادامه ای از کارهای من و نزدیک به قلب من است . شما چه کتاب ها ، ای بوک ها ، سی دی ها یا ام پی تری های من را بخرید یا در این وب سایت با من ملاقات کنید ، کلاً باعث ارتقاء شما می شود ، اگرچه قویاً تأکید می کنم حتما کتاب قدرت ذهن در قرن 21 را مطالعه کنید . در اصل ، این کتاب طراحی شده تا تکنیک های قدرت ذهن را به شما یاد دهد . در حقیقت ، بعد از این هر چیزی که خودش را در مسیر قدرت افزایش یافته شما نشان میدهد کاملاً باعث ارتقاء شما می شود . برای قدرت ذهن ، تمرین وجود دارد نه فلسفه . من همیشه سعی خواهم کرد بیشترین چیزها را درباره قدرت های شخصی به شما آموزش دهم ، اما چیزی که شما از این قدرت ها به دست می آورید به تلاش های شخصی شما بستگی دارد . اگر به واسطه تلاش های شما ، با هم خویشاوند روحی و دوست شویم ، که چه بهتر .

اگر به یادگیری بیشتر درباره قدرت های ذهن علاقه دارید ، از قسمت های مختلف وب سایت دیدن کنید و شروع کنید به اجرای این سیستم در زندگی تان . به خاطر تلاشتان ، جایزه بزرگی دریافت خواهید کرد .

اگر بدانیم و درک کنیم که ما جزئی از یک دنیای پویا و باز هستیم و ذهن ما نقشی قاطع در شکل دهی واقعیت دارد ، آنگاه می توانیم زندگی بسیار خلاقانه تر و قدرتمندانه تری را انتخاب کنیم .

                                                                                                                                       جان کیهو

**********

اصول قدرت ذهن

« آغاز معرفت »

اجازه دهید به  بررسی اصول قدرت ذهن بپردازیم . همه واقعیت های فیزیکی براساس نوسانات انرژی ساخته شده اند . افکار شما نیز نوسان هایی از انرژی هستند . این یک مفهوم یا تئوری نیست ، واقعیت حیرت انگیز جدیدی است که فیزیک کوانتوم فاش کرده است . افکار شما تأثیر قدرتمندی دارد ، آنها عامل هرچیزی هستند که برای شما اتفاق می افتد . درک این مطلب باعث آگاهی از چیزهای بزرگی می شود . 

اکثریت ما در طول ساعتهای بیداری توجه کمی به فرایند افکارمان داریم : ذهن چگونه فعالیت می کند ، از چه چیزی می ترسد ، به چه چیزی توجه می کند ، با خودش چه می گوید ، در خلوت خود چه چیزی طراحی می کند . در بیشتر زمان هایی که درحال خوردن هستیم ، کار می کنیم ، گفتگو می کنیم ، نگران هستیم ، امید داریم ، نقشه می کشیم ، عشق می ورزیم ، خرید می کنیم ، بازی می کنیم ، کمترین توجه ای به چگونه فکر کردنمان داریم . جای تأسف است که ما از یکی از مهمترین و قویترین نیروها در زندگی مان غافل هستیم .  

قدرت ذهن جهت دهنده افکار شما به سوی یک نتیجه خواسته شده است . به بیان ساده ، هر چیزی که روی آن تمرکز کنید جذب می کنید . روی موفقیت  تمرکز کنید ، موفقیت را جذب می کنید . روی ترس و شکست تمرکز کنید ، شکست را جذب می کنید . قدرت ذهن این قوانین را درک می کند و باعث می شود افکارمان برای ما کار کنند . افکار شما نیروهای خلاق اولیه در زندگی شما هستند . استفاده آگاهانه و به کررات از آنها باعث بیداری شما در یک زندگی کاملاً جدید سرشار از قدرت و امکانات خواهد شد . 

یک زندگی جدید فقط یک ذهن جدید است

اگر می خواهید در زندگی تان تغییر ایجاد کنید ، باید به علت ها نگاه کنید و علت ها تقریبا همیشه راهی هستند که شما از ذهنتان استفاده می کنید ، راهی که شما فکر می کنید . شما همزمان نمی توانید به افکار منفی و افکار مثبت فکر کنید . یکی از آنها چیره خواهد شد . ذهن مخلوقی از عادت است ، پس هر شخص مسئول است مطمئن شود که افکار و هیجانات مثبت تأثیر غالبی بر ذهنش دارد .    

به منظور تغییر شرایط خارجی ، شما باید وضعیت داخلی را تغییر دهید . اکثر مردم این مرحله را از قلم می اندازند . آنها سعی می کنند شرایط خارجی را با کار کردن مستقیم روی آن شرایط تغییر دهند . این کار همیشه عبث است و یا در بهترین وضعیت موقتی نتیجه می دهد ، مگر این که  با تغییر در افکار و باورها همراه باشد .  

با آگاهی به این حقیقت ، راهی برای رسیدن به یک زندگی بهتر و موفق تر به وضوح روشن خواهد شد  . ذهن آگاه خود را تمرین دهید تا به افکار موفقیت ، شادی ، سلامتی ، کامیابی بیندیشد و افکار منفی از قبیل ترس و نگرانی را ریشه کن کنید . ذهن آگاه خود را با انتظار بهترین ها مشغول کنید و مطمئن باشید افکاری که از روی عادت دارید ، پایه گذار چیزی هستند که می خواهید در زندگی تان شاهد روی دادن آن باشید . 

آب شکل ظرفی را که در آن ریخته می شود به خود می گیرد ، چه یک لیوان باشد یا گلدان یا باتلاقی در کنار یک رودخانه .  به همین صورت ، ذهن شما براساس تصاویر فکر غالب شما در تفکرات روزانه به خلق و آشکارسازی می پردازد . این چگونگی خلق سرنوشت شماست . یک زندگی جدید به وسیله افکار جدید خلق می شود .

ذهن ناخودآگاه

با این که اکثر ما آگاه هستیم که در درون خود چیزی داریم که ذهن ناخودآگاه نامیده می شود ، تعداد بسیار کمی از ما چیز بیشتری در مورد آن می دانیم و کاری به مهار کردن آن نداریم . این باعث تأسف است ، چون ذهن ناخودآگاه شما می تواند و باید یک هم پیمان شما در دست یابی به اهداف زندگی تان باشد . همه کاری که لازم است انجام دهید ایجاد یک رابطه دوستانه با ذهن ناخودآگاه تان است . به این منظور هرکدام از ما باید با این جنبه مرموز و مخفی در خودمان و نقشی که در زندگی ما بازی می کند آشنا شده و از آن آگاه شویم .   

یکی از راه هایی که می توانیم این کار را انجام دهیم استفاده از تأکید به خودمان برای چندین دقیقه در هر روز است ، « ذهن ناخودآگاه من ، شریک من در موفقیت است » . با انجام این کار ، خودمان را با این حقیقت آموزش مجدد می دهیم که ما دارای یک ذهن قدرتمند دوم هستیم و آن شریک ما در موفقیت است . آگاه شدن نسبت به ذهن ناخودآگاه و حرکت کردن فراتر از ، فکر کردن به آن به عنوان یک مفهوم مطلق یا خیالی در تصورات مان  ، یک گام مهم است .

گام دوم آگاه بودن از چگونگی همکاری ذهن آگاه و ذهن ناخودآگاه ، و یاد گرفتن کارکردها و نقش های هر کدام است . ذهن ناخودآگاه دو کارکرد اصلی در زندگی ما دارد . اولین کارکرد آن ، نظارت بر انجام فعالیت های حیاتی بدن از قبیل تنفس ، ضربان قلب و ... به صورت خودکار و بدون آگاهی ما است . دومین و مهمترین کارکرد ناخودآگاه ، جذب شرایط و موقعیت ها برای ما مطابق با الگوهای افکار غالبی است که در درون آن سکنی گزیده است . یادآوری می کنم شعار من این است « هرچیزی که روی آن تمرکز کنید ، جذب می کنید » . با این اطلاعات جدید درباره ذهن ناخودآگاه اکنون می توانید شروع کنید به دانستن این که چرا این شعار درست است . ذهن ناخودآگاه شما به هیچ طریقی محدود نشده است و تا ابد مطابق با افکارتان برای شما جذب خواهد کرد . ذهن ناخودآگاه از خود اراده ای ندارد و به آسانی براساس چیزی که در درونش ساکن شده و نوسان می کند ، عمل خواهد کرد .

اضافه بر این ، ذهن ناخودآگاه شما براساس هر درخواست یا دستورالعملی که به آن می دهید عمل می کند . هر فکری که بارها و بارها تکرار شود ، در ناخودآگاه که نمی تواند بین واقعیت و چیزی که تصور شده است تفاوت قائل شود ، یک اثر درونی خواهد داشت . به این دلیل است که تجسم ها ، عبارات تأکیدی و تصاویر تکرار شده می توانند چنین اثر قدرتمندی در زندگی ما داشته باشند . با انجام این تمرین ها ما تصاویری را در درون خودمان خلق می کنیم که ذهن ناخودآگاه بر اساس آن ها عمل می کند .

ذهن آگاه ما ، نگهبان دروازه های ذهن ناخودآگاه است . این نقش ذهن آگاه است تا مطمئن شود که تنها افکار با نهایت کیفیت ، به ورودی ناخودآگاه می رسند . وقتی ما کاملاً بدانیم که افکار و باورهایی که به ورودی ناخودآگاه می رسند ،  عاقبت در زندگی ما آشکار می شوند ، در دیده بانی و جهت دهی افکارمان خیلی تلاش خواهیم کرد .

ناخودآگاه و همزمانی

ذهن ناخودآگاه ، ذهن دوم و مخفی است که در درون شما وجود دارد . این ذهن تفسیر می کند و بعد روی افکار غالبی که در ذهن آگاه شما قرار گرفته اند عمل می کند .  تعهد ناخودآگاه ، جذب شرایط  و موقعیت هایی است که با تصاویری که در درون خود دارید مطابقت داشته باشد .   

به منظور درک چگونگی همکاری ذهن آگاه و ناخودآگاه به عنوان یک تیم در خلق واقعیت شما ، اجازه دهید باز هم از یک شبیه سازی استفاده کنم . ذهن ناخودآگاه شما شبیه خاک حاصلخیزی است که هر دانه ای را که در آن بکارید می پذیرد . افکار غالب و باورهای شما دانه هایی هستند که دائماً در آن کاشته می شوند و محصول آن در زندگی شما همان چیزی است که کاشته شده است . با همان یقینی که محصول دانه های ذرت ، ذرت و  دانه های گندم ، گندم است ، افکار شما نیز در زندگی شما اثر خواهند داشت . چیزی را درو خواهید کرد که کاشته اید . این یک قانون است .

ذهن آگاه شبیه باغبان است . مسئولیت شما این است که از چگونه کارکرد این فرایند آگاه باشید و با انتخاب آگاهانه به باغ درون دست بیابید . متاسفانه برای اکثریت ما ، نقش باغبانی ما هرگز توضیح داده نشده است . و ما با عدم آگاهی از این نقش ، به همه نوع دانه ، هم خوب و هم بد ، اجازه داده ایم به باغ درون در ذهن ناخودآگاهمان وارد شوند . 

ذهن ناخودآگاه تفاوت قائل نمی شود ، قضاوت نمی کند و سانسور نمی کند . این ذهن ، موفقیت ، فراوانی و سلامتی را به همان آسانی شکست ، بیماری و بیچارگی  آشکار می کند . ناخودآگاه براساس دانه هایی که در درون پرورش داده ایم به بازتولید در زندگی ما اقدام می کند . ذهن ناخودآگاه شما چیزی را که با احساس و تکرار روی آن تأثیر گذاشته است می پذیرد ، خواه این افکار مثبت باشند یا منفی . ناخودآگاه مانند ذهن آگاه چیزها را سنجش نمی کند .  

همزمانی

وقتی این حقیقت را دریابید که ذهن ناخودآگاه هر خواسته یا آرزویی را که لازم دارید برای شما فراهم می کند ، و شروع به فعالیت روزانه کنید ، افکار و تصاویری را از چیزی که می خواهید  طرح ریزی کنید ، به عینه رویدادهای اتفاقی و شانسی برای شما شروع به رخ دادن می کنند . این یاور درونی قدرتمند ، با ذهن آگاه شما همکاری می کند و افراد و شرایطی را که نیاز دارید تا به هدف هایتان برسید سر راه شما قرار می دهد . همانطور که ژوزف کمپل توصیف می کند « هزاران دست نادیدنی » به یاری شما خواهند آمد . همزمانی به شکلی ظاهر می شود که اتفاقی یا شانسی می نماید ، اما نه اتفاقی است و نه شانسی . حقیقتاً این همزمانی ، عملکرد قوانین طبیعی است تا شما با افکارتان در یک مسیر قرار بگیرید .

اجازه دهید چگونگی کارکرد آن را بیشتر توضیح دهم . فیزیک مدرن کائنات را به صورت یک شبکه جدانشدنی وسیع از فعالیت دینامیک می بیند . نه تنها کائنات زنده است و دائما تغییر می کند ، بلکه هر چیزی در کائنات روی هر چیز دیگری تأثیر می گذارد .  در ابتدایی ترین سطح آن ، به نظر می رسد کائنات کامل و نامتمایز باشد ،  یک دریای بی انتها از انرژی که  در هر جسم و هر عملی نفوذ می کند . همینطور است . به طور خلاصه ، امروزه دانشمندان چیزهایی را که صوفی ها و غیبگوها هزاران سال گفته اند تأیید می کنند . ما جدا از کائنات نیستیم و جزئی از یک غول کامل هستیم .   

ما اکنون می دانیم که هر چیزی در جهان از انرژی ساخته شده است . صندلی که روی آن می نشینید تراکمی از انرژی است . دیوارهای اتاقی که در آن هستید ، کامپیوترتان ، انفاقاتی که برای شما رخ می دهند همگی از نوساناتی از انرژی ساخته شده اند . همچنین افکار ما نوساناتی از انرژی هستند . افکار ما دقیقاً همان ماده سازنده آجرهای کائنات هستند . وقتی نسبت به این حقیقت قابل توجه آگاهی پیدا کنیم ، می توانیم از آن  برای منفعت بزرگ خودمان استفاده کنیم .

ما خوش شانس هستیم که درک قوانین واقعیت فیزیکی و ذهن در این دوره شروع شده است . در سال های گذشته ، احتمالاً غیرقابل باور بوده است که با این فرایند می توانیم واقعیت خودمان را خلق کنیم ، اما اکنون با  این بصیرت های جدید ، نه تنها می دانیم چگونه این کار را انجام دهیم ، بلکه می دانیم چرا این کار انجام می شود . افکار ما انرژی هستند ، افکار مربوط به  تصاویر تکرار شده ، عبارت های تأکیدی ، تجسم ها ، باورهای سرسخت ، ترس ها و آرزوها  حسی را ایجاد می کند که درون شبکه بزرگتری از واقعیت نوسان ایجاد می کند و روی واقعیت اثر خواهد گذاشت . در حقیقت ، از آنجایی که ما همه به هم متصل هستیم ، وقتی شما می ایستید و واقعاً درمورد آن فکر می کنید ،  چگونه می تواند طور دیگری باشد ؟ 

تجسم

چیزی را که روی آن تمرکز کنید ، جذب می کنید . دلیل این امر واقعاً ساده است . حتی اگر ما آگاهانه نسبت به این موضوع آگاه نباشیم ، در دریای کوانتومی پهناوری از انرژی نوسانی زندگی می کنیم که همیشه به « چگونه » و به « چه چیزی »  فکر کردن ما واکنش نشان می دهد . افکار ما  دائماً در تلاش هستند تا خودشان را در زندگی ما نشان دهند . افکار ما نیروهای خلاق هستند و به زودی این را درک می کنیم ، به زودی می توانیم به وضوح و عامدانه شروع به طراحی زندگی خودمان کنیم . 

چگونه می توانیم از این واقعیت در زندگی خود استفاده کنیم ؟ باز هم پاسخ ساده است . تمرکز روزانه روی چیزی که می خواهید . و اینجا جایی است که تکنیک های  قدرت ذهن به کمک شما می آید . سیستم قدرت ذهن شامل تکنیک های ساده در یادگیری است که به تمرکز  و جهت دهی افکار شما کمک می کند . اولین تکنیکی که می خواهم به شما یاد بدهم « تجسم » است .

تجسم ، تمرین نمایشی ذهنی ساده ای است . در ذهنتان ، تصاویری از « داشتن » یا « انجام دادن » چیزی را که می خواهید ، خلق می کنید . این تصاویر را بارها و بارها تکرار می کنید .  من به شاگردانم پیشنهاد می دهم که این تکنیک را هر روز به مدت 5 دقیقه تمرین کنند . در 5 دقیقه تمرین ، شما از تصورتان برای دیدن خودتان در موفقیت ، انجام معامله ، داشتن رابطه ، شفای بیماری و هر هدفی که می خواهید آشکارسازی کنید ، استفاده می کنید . نکته کلیدی که باید هنگام تجسم کردن درنظر داشته باشید این است که همیشه خود را طوری تجسم کنید که چیزی را که می خواهید قبلاً داشته اید .  این یک کلک ذهنی است . ابراز امیدواری نکنید که آن را به دست خواهید آورد یا به خود اطمینان دهید که روزی اتفاق می افتد . نه ، در تکنیک تجسم ، آن را طوری « زندگی و احساس » می کنید انگار همین الان برای شما اتفاق می افتد . تا اینجا در مرحله اول می دانید که این فقط یک کلک ذهنی است ، اما در این بین یک حقیقت مهم لازم التوجه وجود دارد . ذهن ناخودآگاه نمی تواند بین چیزی که واقعیت است و چیزی که تصور شده است تفاوتی قائل شود . ذهن ناخودآگاه براساس تصاویری که در درون ایجاد می کنید عمل خواهد کرد ، صرفنظر از این که آن تصاویر واقعیت کنونی شما را منعکس می کند یا خیر .

از آرنولد شوارزنگر سوال شد ، آیا تجسم کار می کند ؟ او که 5 بار برنده عنوان مرد جهان شده است ، سرمایه گذار موفق ریل استیت است ، ستاره سینما است و الان فرماندار کالیفرنیا است ، جواب داد « کل این کار در ذهن است »  . آرنولد به آنها رسیده است ، اما همیشه اینطور نبود . او می تواند بیاد بیاورد وقتی را که هیچ چیزی نداشت به جز یک باور ، که ذهن او کلید رسیدن او به جایی بود که می خواست برود . 

« الحق که ذهن غیرقابل باور است . قبل از این که برنده اولین عنوان مرد جهان شوم ، در اطراف تورنمنت طوری قدم می زدم شبیه این که آن را به دست آورده ام . دفعات بسیار زیادی در ذهنم برنده آن شدم ، عنوان از قبل مال من بود . همینطور وقتی به سمت سینما رفتم از همان تکنیک استفاده کردم . هر روز تجسم می کردم یک بازیگر موفق هستم و پول زیادی به دست می آورم . »

چیزی که برای آرنولد کار کرد ، برای شما هم کار خواهد کرد . من این را می دانم ، چون این سیستم را به میلیونها نفر در کل جهان یاد داده ام و نتایج دیده شده اند . این کار جادو نیست و یک شبه اتفاق نمی افتد ، اما اگر روی دیدگاه خود سماجت به خرج  دهید ، به آن دست خواهید یافت . چیزی که روی آن تمرکز کنید ، جذب می کنید .

عبارات تأکیدی

تکنیک دیگری از قدرت ذهن عبارات تأکیدی است . عبارات تأکیدی گفته هایی هستند که شما یا با صدای بلند یا در سکوت به خود می گویید . شما هرچیزی را که می خواهید روی دهد به خودتان تأکید می کنید . برای مثال ، اگر قرار یک مصاحبه مهم داشته باشید ، می توانید به خودتان بگویید « یک مصاحبه عالی » و این بیان را چندین دقیقه بارها و بارها برای خود تکرار کنید . یا مثلاً شما در حال بهبودی یک ساق پای صدمه دیده هستید ، می توانید مکرراً به خودتان بگویید « من ساق های قوی و سالمی دارم . »

چرا عبارتهای تأکیدی کار می کنند ؟ چون هرچیزی را زبانی برای خود تکرار کنید ، در افکار شما نفوذ می کند . به خودتان بگویید « یک مصاحبه عالی » و شما به صورت اتوماتیک به مصاحبه خودتان به عنوان « یک مصاحبه عالی » فکر خواهید کرد . با خودتان تکرار کنید « من ساق های قوی و سالمی دارم » و ذهن شما شروع به تصور ساق های قوی و سالم خواهد کرد . و چیزی که ذهنتان را روی آن متمرکز می کنید جذب می کنید ، پس شروع به تمرکز روی چیزی کنید که می خواهید .

اکنون اجازه دهید ، 3 قاعده ساده در هنگام استفاده از عبارت های تأکیدی را یادآوری کنم :

1 همیشه به صورت مثبت تأکید کنید . عبارت تأکیدی خودتان را با بیان مثبت بسازید . از سوال کردن از خودتان اجتناب کنید « چه اتفاقی می افتد ، اگر مصاحبه وحشتناک باشد ؟ » یا « من خیلی عصبی هستم » . این بیان ها روی چیزی که نمی خواهید رخ دهد  تمرکز می کند . اگر می خواهید اعتماد به نفس داشته باشید ، از آن کلمه در عبارت تأکیدی استفاده کنید . اگر می خواهید فعال باشید ، از آن کلمه استفاده کنید . از کلماتی استفاده کنید که چیزی که می خواهید اتفاق بیافتد را منعکس کند . خاص باشید .

2 عبارات تأکیدی خود را کوتاه و ساده درست کنید . از یک عبارت یا نهایتاً یک جمله استفاده کنید . عبارت تأکیدی شما باید شبیه یک مانترا « سرود مذهبی در هندوئیسم یا بودائیسم » باشد که می توانید بارها و بارها حتی بدون فکر کردن به آن تکرار کنید . دچار سردرگمی نشوید .

3 - به خود فشار نیاورید که آن را باور کنید ، فقط بگویید . همه کاری که باید انجام بدهید تکرار مکرر است و عبارت تأکیدی به طور طبیعی تأثیر خواهد گذاشت . غیر این است که به خود فشار نمی آورید که باور کنید داروی تجویز شده دکتر روی شما کار خواهد کرد . شما فقط باید اندازه داروی تجویز شده را رعایت کنید و نتیجه خود را نشان می دهد . پس با عبارت تأکیدی نیز به همین شکل رفتار کنید ، تکرار گفته به دفعات زیاد باعث خواهد شد که برای شما به کار بیافتد .

عبارات تأکیدی ساده هستند و استفاده از آنها آسان است و خیلی قدرتمند هستند .  بسیاری از ورزشکاران حرفه ای از این عبارت ها برای انجام عالی فعالیت در میدان استفاده می کنند . تاجرهای موفق از این عبارت ها برای معاملات پیش رو و پیشرفت تجارتشان استفاده می کنند . هنرمندان برای خلاق بودن و دریافت ایده های بدیع از عبارت های تأکیدی استفاده می کنند . شما نیز می توانید از آنها در هر ناحیه از زندگی تان استفاده کنید .

پس الان بعد از من تکرار کنید ؛ « من موفق هستم و اعتماد به نفس دارم . من به هدفهایم می رسم . من موفق هستم و اعتماد به نفس دارم . من به هدفهایم می رسم . من موفق هستم و اعتماد به نفس دارم . من به هدفهایم می رسم . »

آیا در این مورد ایده ای به ذهنتان می رسد ؟

تحسین کردن

مثل قدیمی است که می گوید « موفقیت ، موفقیت می آورد » . این گفته درست است : نوسان موفقیت مانند یک آهنربا عمل می کند که موفقیت و امکانات را برای شما جذب می کند . وقتی شما « فکر و احساس موفقیت داشته باشید » ، با انرژی موفقیت نوسان می کنید و طبق آن عمل می کنید .

کسانی از شما که موفق بوده اید ، محرک لازم را با خود دارید ؛ قانون جاذبه قبلاً برای شما کار کرده است . شما به علت طبیعت افکار غالب تان  در حال جذب موفقیت بزرگتر هستید . نوسان موفقیت شما دارائی بزرگی است . کسانی از شما که در تلاش هستید و هنوز موفق نشده اید ، نگران نباشید ؛ شما نیز می توانید با استفاده از تکنیک « تحسین کردن » همان نوسان موفقیت را خلق کنید .

تکنیک تحسین کردن با جستجو در قسمت هایی از زندگی شروع می شود که قبلا موفقیت داشته اید . متاسفانه بیشتر ما به نسبت تأیید موفقیت ها و پیروزی ها ، در دیدن شکست ها و نقطه ضعف هایمان سریع تر هستیم . برای خلق یک نوسان موفقیت باید این عادت خود شکستن را تغییر دهید و روی موفقیت متمرکز شوید . توانایی های شخصی و موقعیت فعلی خود را بررسی کنید و چیزهایی را پیدا کنید که درباره آنها احساس موفقیت دارید . نمی توانید چیزی پیدا کنید ؟ باز هم بگردید . آیا شما پدر یا مادری دوست داشتنی هستید ؟ آیا دوست صمیمی کسی هستید ؟ آیا مهارت های ویژه ای دارید ؟ آیا مثبت هستید ؟ آیا مردم از بودن با شما لذت می برند ؟ آیا بخشنده هستید ؟ آیا خوش پوش هستید ؟ آیا راننده ایمنی هستید ؟ شما با تعریف کوتاهی از موفقیت ، مثلاً کسی که ثروتمند ، مشهور و خوش چهره است ، محدود نشده اید . صدها جنبه دیگر در زندگی شما وجود دارد که به همان اندازه مهم هستند . کلید کار یافتن جنبه هایی است که به ما کمک می کند در زندگی احساس موفقیت کنیم . انجام این کار نوسانی از موفقیت را خلق می کند .

همچنین می توانید در گذشته خودتان بگردید و برای موفقیت های گذشته خودتان را تحسین کنید . ممکن است بگویید « ولی گذشته که گذشته است » . مهم نیست ؛ شما می توانید از هرچیزی ، در گذشته یا حال ، استفاده کنید تا در خود احساس موفقیت را ایجاد کنید . پیشنهاد می کنم در زندگی تان تأمل کنید و لیستی از ده یا پانزده صفت خود را که در شما احساس موفقیت ایجاد می کند تهیه کنید . هر روز 5 دقیقه را صرف خواندن این لیست کنید و ویژگی های مثبت خود را تحسین کنید و احساس موفقیت نمایید . اجازه دهید این عنصرها در آگاهی شما رسوخ کند .

یک لیست تحسینی می تواند عمومی یا اختصاصی باشد . مثلا ، فرض کنیم قرار است به یک مصاحبه شغلی برای موقعیت فروشندگی بروید . ممکن است یک لیست تحسینی اختصاصی تهیه کنید که توانایی های خاص شما را بیان می کند و به شما کمک خواهد کرد درچنین موقعیتی به موفقیت برسید ، از قبیل ؛ من یک ارتباط برقرار کننده خوب هستم ، من مهارتهای افراد بزرگ را دارم ، من منظم هستم و چیزهایی از این دست . با تمرکز روی این لیست ، یک نوسان موفقیت خاص را می سازید . اما اصول مشابه هنگام نزدیک شدن به یک معامله یک میلیون دلاری یا رسیدن به یک سطح شغلی یا پیدا کردن معشوقه ایده آل کار می کند . یک نوسان موفقیت خلق کنید و موفقیت را جذب خواهید کرد . منتظر چه هستید . همین امروز شروع کنید .

حذف کردن تفکر منفی

داشتن یک زندگی موفق و رسیدن به اهدافتان مهارتهایی هستند که هرکسی می تواند با استفاده از قدرت ذهن به آن برسد . برای انجام این کار ، مهمترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که : چیزی که روی آن تمرکز کنید ، جذب می کنید . به سادگی ، ذهنتان را به فکر کردن درباره چیزی که در زندگی می خواهید تربیت کنید و از فکر کردن درمورد چیزی که نمی خواهید دوری کنید . نگرانی ، ترس ، افکار منفی چیزهایی هستند که با تمرکز روی چیزهایی که نمی خواهید اجازه ورود به ذهن را می یابند . این کار نه تنها باعث هدر رفتن انرژی شما می شود بلکه مانع تولید انرژی است . به همین دلیل است که ترس بسیار مخرب است و باید از یأس و ناامیدی دوری کرد . آنها در خلاف جهت بسیاری از مسیرهای قدرت ذهن هستند .  

پس چگونه این افکار منفی را حذف کنیم ؟ اولین گام تشخیص اهمیت حذف کردن آنهاست ، و دومین گام آگاه بودن از هنگام بروز افکار منفی است .  

شما الان نمی توانید به طور کامل از افکار منفی دور شوید . بعضی وقت ها افکار منفی به درون ذهن ما پرش می کنند . هرچند کاری که می توانیم انجام دهیم حساس بودن و آگاه بودن است ، طوری که فوراً تشخیص دهیم داریم منفی فکر می کنیم . و وقتی دچار فکر کردن به  افکار منفی می شویم ، می توانیم از هر کدام از تکنیک های زیر استفاده کنیم :

1 فکر منفی را به یک فکر مثبت تغییر دهید . برای مثال ، اگر نگران هستید و روی چیزی تمرکز کرده اید که توانسته است به یک موقعیت خطا برود ، افکارتان را تغییر دهید تا به مسیر درست هدایت شوید . ذهن در هر لحظه تنها می تواند به یک موضوع فکر کند ، پس تغییر منفی به مثبت ، منفی را حذف می کند .

2 از یک عبارت تأکیدی استفاده کنید . تأکید به خودتان را با چیز مثبت و خود حمایتی شروع کنید . ذهن روی چیزی تمرکز خواهد کرد که برای خودتان تکرار می کنید .

3 از خوش مطربی و شوخ بودن استفاده کنید . هنگامی که به افکار منفی فکر می کنیم ، خیلی جدی و دچار استرس می شویم . به چیزهای خنده دار فکر کنید تا انرژی را تغییر دهید یا کارهای سرگرم کننده انجام دهید ، مانند رفتن به سینما یا بیرون رفتن شبانه با دوستان . به افکار منفی اجازه ندهید روی شما قدرت بگیرد . در حذف آنها پیشگیرانه عمل کنید .

4 - به خود یادآوری کنید که افکار منفی که به آنها فکر می کنید ، « فقط یک فکر منفی است » . این فکر غیر از قدرتی که شما به آن می دهید قدرت دیگری ندارد . منفی ها با فکر کردن مجدد و بارها و بارهای شما به آنها پویا می شوند . پس فکر کردن به آنها را متوقف کنید .

کلید این کار کوشا بودن در دیده بانی نسبت به چیزی است که به آن فکر می کنید ، تا منفی بودن آن را قبل از این که وقت پیدا کند گسترش یابد درک کنید . با تمرین کردن فوراً متوجه می شوید که در حال فکر کردن منفی هستید ، پس می توانید اعمال مناسب را انجام دهید . ذهن مخلوقی از عادت است ، پس افکار مثبت را تقویت کنید و افکار منفی را حذف کنید . شما نمی توانید اجازه دهید آشغال بد بو در خانه تلمبار شود و کاری انجام ندهید . به همین شکل به افکار منفی اجازه ندهید در پناهگاه داخلی ذهن شما جا خوش کنند . ما در مورد افکاری که به آنها فکر می کنیم مسئول هستیم . برای حذف فکر کردن منفی اقدام کنید .

طراحی یک برنامه قدرت ذهن

اگر هر تکنیکی را که در کتاب قدرت ذهن در قرن 21 گفته شده است ، هر روز 5 دقیقه انجام دهید ، احتمالا به یک ساعت و نیم وقت نیاز دارید تا آنها را کامل انجام دهید و این زمان زیادی است . در زندگی مدرن ، شلوغ و فعال امروزی ما زمان ارزشمند است و باید عاقلانه صرف شود . به همین دلیل ، من پیشنهاد می کنم خود را به 20 تا 30 دقیقه در یک روز محدود کنید . این زمان به نسبت کم بودن آن برای دیدن نتایج مهیج کفایت می کند  و برای هرکسی حتی مشغول ترین شخص شدنی است . 

باید با قدرت ذهن کار کنید تا نتایج را ببینید . قدرت ذهن یک عصای جادویی نیست . قدرت ذهن یک تمرین است و نه یک فلسفه ، و تمرین های خیلی کمی وجود دارد که فقط با 20 تا 30 دقیقه در روز به نتیجه رسیدن شما را تضمین کند ، پس ما خوش شانس هستیم که این تکنیک ها را در اختیار داریم .

بعضی تمرین ها می تواند عمومی باشد و بقیه اختصاصی . برای مثال ، می توانید در مورد سلامتی فراوان تمرین عمومی داشته باشید و برای کمک به التیام زخم تمرین اختصاصی داشته باشید . یا در مورد فروانی پول عمومی باشد و در مورد نزدیک شدن به یک معامله مهم با یکی از مشتریان اختصاصی باشد .

طراحی کردن برنامه قدرت ذهن شبیه نقاشی روی یک بوم نقاشی است . قواعد اصلی کمی در مورد ترکیب و رنگ وجود دارد ، اما هر هنرمند به سبک ویژه خودش نقاشی می کشد . نقاشی های پیکاسو و رامبرانت از ریشه با هم متفاوت هستند ، اما هر دو به عنوان اساتیدی در هنر خودشان شناخته شده اند . پس شما هم می توانید در مسیر تکنیک منحصر به فرد خودتان در قدرت ذهن یک استاد باشید ؛ همه چیزی که نیاز دارید داشتن تمایل و رضایت در وقت گذاشتن روزانه برای فکر کردن در این راه جدید و مهیج است

من با آموزش دادن شخصی این سیستم به بالغ بر 2 میلیون نفر ، از افرادی که به شیوه های متفاوت از قدرت ذهن استفاده کرده اند ، تجربه های دست اول عالی به دست آورده ام . هر شخص متفاوت است و این یکی از توانایی های قدرت ذهن است که متناسب با شخصیت و سبک ویژه شما خواهد بود .

بعضی از مردم از تکنیک های متنوعی استفاده می کنند ، در حالی که بعضی دیگر تنها از یک یا دو تکنیک استفاده می کنند . من کسانی را می شناسم که تنها با استفاده از تکنیک عبارت تأکیدی و نه چیز دیگری به موفقیت بزرگی دست یافته اند . درحالی که برای من استفاده صرف از یک تکنیک بسیار محدود کننده است ، این برای آنها کار کرده است و همه چیزی است که به حساب می آورند . من بسیار به نتایج باور دارم ! پس در طراحی سیستم خودتان آزاد باشید .

من به شخصه دوست دارم برای هر تمرین 5 دقیقه وقت صرف کنم . پس اگر  چیزی بین 20 تا 30 دقیقه وقت بگذارم یعنی روزانه چهار تا شش تمرین را انجام می دهم . همچنین دوست دارم برای خودم یک برنامه هفتگی داشته باشم ، و براساس آن ، هر هفته به آن تمرینها بچسبم . در آخر هر هفته ، تمرین هایم را مرور می کنم و به تناسب احساسات آنها را تغییر می دهم . ذهن تنوع را دوست دارد و تغییر هفته به هفته تمرین ها به آن مهمیزی وارد می کند . مطلب مهم این است که مطمئن باشید که هر روز چند تمرین را انجام می دهید .

اجازه دهید فرض کنیم شما یک هدف مناسب را انتخاب کرده اید و خودتان را به انجام 20 تا 30 دقیقه ای تمرین ها در یک روز و برای یک دوره 90 روزه متعهد کرده اید . یک سناریو ممکن قدرت ذهن می تواند چیزی شبیه این باشد : 

هفته اول

5 دقیقه تجسم هدف

5 دقیقه عبارت تأکیدی هدف

10 دقیقه تمرین های ناخودآگاه برای راهنمایی

5 دقیقه تحسین قدرت های خود و خلق یک نوسان موفقیت

هفته دوم

5 دقیقه تجسم هدف

5 دقیقه عبارت تأکیدی هدف

5 دقیقه فکر کردن به اهمیت موفقیت

5 دقیقه برای خودشناسی

5 دقیقه تحسین قدرت های خود

هفته سوم

5 دقیقه تجسم هدف

5 دقیقه نقش زدن باورهای جدید

5 دقیقه فکر کردن به قدرت شخصی برای خلاقیت

10 دقیقه برای خودشناسی

5 دقیقه عبارت های تأکیدی

 

پس تا زمانی که هدف شما همان چیز باقی می ماند ، تمرین ها می توانند هفته به هفته تغییر کنند . هر هفته جدید ، یک کار جدید پیشرفت می کند ، و زندگی ما بوم نقاشی ماست . کلید کار ادامه انجام مداوم تمرینات است ، به یاد داشته باشید که هرچیزی که روی آن تمرکز کنید جذب می کنید . قدرت ذهن به ما تکنیک هایی را ارائه می دهد تا روی اهدافمان تمرکز کنیم .

  • نادر گنجی

نظرات  (۷)

بسیار بسیار زیبا و کاربردی استاد بزرگوار.سپاس از شما🌿
پاسخ:
سپاسگزارم از لطف شما دوست عزیز

Salam Kheili matalebton  Ali va por AZ enrerzhi hast  mofavagh bashid bozorgvar
پاسخ:
سپاسگزار پیام انرژی بخش شما هستم .
این مطلب بسیار عالی و جالب بود- خیلی خیلی ممنون - تا حالا درباره این جان کیهو جایی نخونده بودم
پاسخ:
از این بابت خوشحالم و سپاس از شما

خیلی خیلی خیلی خوب بود ممنون از وقت و انرژیی که برای این کار گزاشتین
پاسخ:
سپاسگزارم دوست نازنین . تعریف و تمجید شما خیلی خیلی خیلی انرژی بخش بود !

بسیار عالی و زیبا بود خیلی از مطالبی ک توی ذهن جای علامت سوال داشتم رو حل کرد . خدا خیرت بده ممنونم 

  • بهروز مساحی
  • بسیار عالی وشگفت انگیز بود دستتون رو میبوسم

  • مژگان جهانیان
  • با سلام، واقعاً جان مطلب را ادا کردید. سپاس

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی