قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .


عبارات تأکیدی چه هستند و چگونه از آنها برای خلق یک زندگی بهتر استفاده کنیم ؟

 

نویسنده : پرسنا ویشوازریو                          ترجمه : نادر گنجی  

             

کلماتی جادویی که می توانند زندگی شما را تغییر دهند .

عبارات تأکیدی ، بیان های مثبت یا منفی هستند که ما در طول زندگی به کار می بریم . این تأکیدات می توانند بیان هایی باشند که به طور طبیعی اتوماتیک وار بیان می شوند یا به هدفی معینی ساخته شوند .

آیا این تأکیدات شامل همه کلمات و بیان هایی می شوند که ما در طول زندگی به کار می بریم ؟ بله و نه

بیان هایی مربوط به وضعیت هایی از گذشته ، حال و آینده  هستند که حقیقتاً بر اساس فکر و اندیشه درست مطرح شده اند. دسته دیگر از سخن ها که باید آنها را بیان های متفرقه بنامیم این حالت را ندارند .

برای مثال ، « بیایید برویم پیاده روی » ، « حال شما چطور است ؟ » ، « ممکن است برای شام امشب دیر برسم » بیان های متفرقه هستند . نمونه هایی از تأکیدات به صورت زیر هستند .

  • اوه ، چه صبح زیبایی !
  • چه ماشین باکلاسی !
  • همه فیلم های جدید خسته کننده هستند .
  • همیشه در صبح یک ترافیک فشرده وجود دارد .

این ها بیان های طبیعی هستند که احساس واقعی ما را در طول زندگی نشان می دهند . این ها تأییدات هستند .

اکنون بیان های زیر را درنظر بگیرید :

  • من هر روز در هر کاری بهتر و بهتر می شوم .
  • من هر روز بدون تلاش وزن کم می کنم تا به وزن ایده آل خودم 60 کیلوگرم برسم .
  • من جاذب پول هستم و پول بدون تلاش در زندگی من جاری است .
  • من قوی و سالم هستم . من به بهترین وجه زندگی می کنم .  

این ها بیان هایی از روی قصد می باشند . به وسیله آن ها خواسته هایمان را از چگونگی زندگی بیان می کنیم . این ها نیز تأکیدات هستند .

ما قصد داریم روی نوع دوم متمرکز شویم که بیان هایی هستند که به وضوح خواسته های آینده ما را بیان می کنند . بیان هایی که می توانند زندگی ما را بهتر کنند .

چیزی که درباره این تأکیدات عجیب است ، این است که هرچه بیشتر  از آنها استفاده کنیم زندگی ما بیشتر شروع به مشابهت با آنها می کند .

اصل درپس کارکرد این تأکیدات شبیه به قطره های آبی است که روی صخره ای می چکد .

چند قطره هیچ تغییری در صخره ایجاد نخواهد کرد ، اما اگر قطره ها پیوسته بچکند ، آنگاه بعد از طی یک دوره زمانی صخره از پای درخواهد آمد .

ما نمی توانیم مشکلی را با همان ذهنیتی که آن را خلق کرده است حل نماییم .

آلبرت اینشتین

این نقل قول کوتاه کارکرد تأکیدات را تشریح می کند . اگر بخواهیم زندگی خودمان را بهتر کنیم ، باید افکاری متفاوت از افکاری که به طور طبیعی در ذهن خود داریم ، داشته باشیم .

هر شخص یک دسته افکار متفاوت دارد که براساس اصول با قاعده ای ذهن او را اشغال کرده اند .

افکار ما به وسیله محیط اجتماعی ، پرورش خانوادگی ، آموزش ، تجربه هایمان در زندگی و فاکتورهای متغیر دیگری تعیین شده اند .

شخصی با زندگی متوسط نسبت به شخصی موفق دارای افکار متفاوتی است .

اگر شخص متوسط بخواهد موفق باشد باید شبیه شخص موفق فکر کند .

اگر آدم فقیری بخواهد ثروتمند شود باید شبیه یک آدم ثروتمند و کامروا فکر کند .

                                                                

قطرات نرم باران مرمر سخت را سوراخ می کنند ؛ ضربه های زیاد درخت های بلند بلوط را سرنگون می کنند .  جان لی لی

افکارت را تغییر بده ، زندگیت تغییر می کند .

چگونه زندگی کسی با تغییر افکارش تغییر می کند ؟

جواب های زیادی برای این سوال وجود دارد .

وقتی ما در موقعیت معینی قرار داریم ، به شیوه معینی فکر می کنیم ، درنتیجه آن مسیرهای عصبی معینی در ذهن شکل می گیرند .

بعداً وقتی خودمان را در موقعیت مشابه ای می بینیم ، چون از قبل مسیرهای عصبی شکل گرفته اند ، ما به شکل افکار مشابه فکر می کنیم و نتایج در همان فعالیت های قدیم رخ می دهند . پس چیز جدیدی در آن موقعیت رخ نمی دهد .

وقتی ما به عمد برای یک دوره زمانی افکارمان را تغییر دهیم ، مسیرهای عصبی جدیدی برای اتصال به این افکار جدید تشکیل می شوند .

بنابراین وقتی یک موقعیت جدید ایجاد می شود ، مغز به طور اتوماتیک مانند افکار قدیم فکر نمی کند .

ترجیحاً ، یک فکر جدید در واکنش به همان موقعیت قدیم ایجاد می شود . اکنون فعالیت های جدید کشف می شوند و وقوع یک نتیجه جدید و متفاوت قطعی است .  

راه دیگر نگاه کردن به این موضوع به این صورت است ، ذهن ناخودآگاه نمی تواند بین موقعیت های واقعی و خیالی تمایز قائل شود .

اگر نمایشی از موقعیت های خیالی از خواسته هایمان را به خورد ذهن ناخودآگاه دهیم ، بعد از مدتی ذهن ناخودآگاه شروع به باور آن می کند .

وقتی باور به اندازه کافی قوی شود ، ذهن ناخودآگاه سعی می کند سناریوی داخلی را با زندگی واقعی خارجی تطابق دهد .

به همان اندازه که این دو با هم متفاوت هستند به همان اندازه نیز ذهن ناخودآگاه نمی تواند سناریوی داخلی جدید را تغییر دهد چون ما روزانه به وسیله تأکیدات یا تجسم یا راه های دیگر قوی کنننده آن هستیم ، اکنون ذهن ناخودآگاه سعی می کند واقعیت های خارجی را برای یکسانی با وضعیت داخلی تغییر دهد.

پس ما باید شروع به کسب تجربه های جدید ، ملاقات افراد جدید ، کشف فرصت های جدید کنیم که قبلاً آنها را نداشته ایم . به آرامی ، زندگی برای بهتر شدن شروع به تغییر می کند .

هرچه توضیح داده شده ، یک حقیقت است که تغییر در تفکر زندگی را تغییر می دهد . تغییر در تفکر با استفاده از عبارات تأکیدی به آسانی می تواند حاصل شود .

پس ما اگر بیان های مثبتی درست کنیم و آنها را بارها و بارها تکرار کنیم ، به صورت مثبت روی زندگی ما اثر می گذارند و به طور مشابه ، بیان های منفی به صورت منفی روی زندگی ما اثرگذار هستند .

 

عبارات تأکیدی چگونه کار می کنند ؟

زندگی ما مطابق با باورهای ما پیش می رود . برای مثال ، می دانیم و درنتیجه باور داریم که اگر چیز داغی را لمس کنیم ، دست ما خواهد سوخت . پس اشیاء داغ را با دست لمس نمی کنیم .

هرچند سیستم باور بچه های کوچک هنوز شکل نگرفته است و آنها تفاوت بین داغ و سرد را نمی دانند و علاقمند هستند که چیزهای داغ را با دست لمس کنند . ( پس باید بیشتر از بچه های رشد کرده مراقب بچه های کوچک باشیم . )

اگر آنها دست خود را سوزانده باشند ، یا به تناوب و تکرار به آنها گفته شود که لمس اشیاء داغ بد است ، آنگاه سیستم باور آنها شکل می گیرد و از لمس چیزهای داغ پرهیز خواهند کرد .

این مثالی از کارکرد عبارات تأکیدی است .

همه باورهای ما در ذهن ناخودآگاه ذخیره شده است .

پس اگر دریابید که شما قادر به کسب پول زیاد نیستید ، یا پول به دست می آورید اما قادر به حفظ آن نیستید ، ممکن است باعث شود این باورها در ذهن شکل بگیرد که « من لایق موفقیت نیستم » یا « پول بد است » ، ... .

ما به منظور تغییر باورها باید روی ذهن ناخودآگاه کار کنیم .  

ذهن ناخودآگاه شبیه کامپیوتر شماست . یک ورودی ها را می گیرد روی آن کار می کند و یک خروجی به شما می دهد . ناخودآگاه خودش فکر نمی کند  ، قدرت تشخیص بین خوب و بد را ندارد .

اگر به کامپیوتر آشغال بدهیم ، خروجی آشغال خواهد بود ( اشاره به اصطلاح Gigo به معنی ورودی داده بیهوده ، خروجی بیهوده خواهد داشت . ) . به این دلیل است که مادر شما به شما می گوید دوست خوب را نگه دار و از دوست بد پرهیز کن .   

در ارتباط خوب ، شما افکار خوب و مثبت می شنوید ، کارهای انجام شده خوب می بینید ، کردارهای خوب انجام می گیرد .

بودن مداوم با دوستان خوب و مشاهده چیزهای خوب روی ذهن ناخودآگاه تاثیر می گذارد و درنتیجه ، افکار و اعمال شما نیز خوب خواهد شد .

به این دلیل است که ناپلئون هیل می گوید : « اگر شما بخواهید ثروتمند شوید ، باید با افراد ثروتمند مصاحبت کنید . »

همچنین به عنوان حقیقت پذیرفته شده است که درامد شما تمایل دارد میانگینی از درامد ده نفری باشد که با آنها درارتباط هستید .

                                                          

عبارات تأکیدی بیان هایی هستند که از طریق کلماتی که در زمان حال استفاده می کنید ، از واقعیت حال به سوی خلق آینده فراتر می روند .       لویز ال . هی

عبارات تأکیدی خود را چگونه آماده کنیم و از آنها استفاده کنیم ؟

به منظور تغییر باورها و خلق یک واقعیت جدید ، باید ذهن ناخودآگاه خود را با افکاری از خواسته های خود بمباران کنید .

هرچند این افکار باید به دقت کلمه بندی شود ، درغیراینصورت نتایج ممکن است چیزی نباشد که توقع می رود .

پس ، برای استفاده بهینه از عبارات تأکیدی بایدها و نبایدهایی وجود دارند که باید رعایت شوند که عبارتند از : 

  • از زمان حال استفاده کنید . از زمان آینده استفاده نکنید . اگر بگویید « من ثروتمند خواهم شد » ثروتمند شدن شما همیشه در آینده خواهد ماند .

ذهن ناخودآگاه سعی می کند دقیقاً منظور اصلی را که خواسته شده است به انجام برساند . پس بگویید « من ثروتمند هستم » یا « من انتخاب می کنم که ثروتمند باشم » یا « من آماده ام که موفق باشم » .

به عقیده تعدادی از روانشناسان ، کلمه « انتخاب » بهتر است چون ثروتمند بودن انتخاب شما می باشد . آیا درست نیست که زندگی حال شما نتیجه انتخاب هایی است که در گذشته داشته اید ؟

  • مثبت باشید . تنها بیان های مثبت کار می کنند .

به نظر می رسد ذهن ناخودآگاه از معامله با منفی ها ناتوان است . اگر بگویید « من چاق نیستم » پس وقتی که گفته به ذهن ناخودآگاه می رسد ، کلمه « نیستم » نادیده گرفته می شود و به صورت « من چاق هستم » تعبیر می شود .

درحقیقت چیزی که اتفاق می افتد این است که قانون « تمرکز و رشد » عمل می کند . بر اساس این قانون روی هرچیز تمرکز کنیم ، رشد می کند .

پس وقتی که می گوییم « من چاق نیستم » ، تمرکز روی چاقی است . بنابراین ذهن ناخودآگاه روی چاق کردن یا چاق نگاه داشتن شما متمرکز می شود . بهتر است گفته شود « من تندرست و لاغر هستم » یا « وزن من ... کیلوگرم است » .

  • عبارات تأکیدی می توانند گفته شوند یا نوشته شوند .

هنگام گفتن عبارات تأکیدی ، آنها را به طور قطعی ، ترجیحاً در طول روز تکرار نمایید . دست کم می توانید آنها را حداقل 20 بار در صبح هنگامی که از خواب بیدار می شوید و 20 بار در شب قبل از به خواب رفتن تکرار کنید . 

بهتر است آنها را حداقل 100 بار در روز تکرار کنید . هرچه بیشتر بهتر .

  • راه مهم دیگر نوشتن آنها حداقل 15 بار در روز می باشد .  

نوشتن راه سریع تری برای تحت تأثیر قراردادن ذهن ناخودآگاهتان است . اهمیت نوشتن عبارات تأکیدی به وسیله دیلبرت شخصیت کارتونی خلق شده به وسیله اسکات آدامز نمایش داده شده در 1989 به وفور نشان داده شده است . همچنین روش مشهور دیگری به نام « تکنیک آینه » وجود دارد که در ادامه بیان خواهد شد .

  • تکرار : به منظور ایجاد تغییرات اساسی در زندگی ، عبارات تأکیدی باید چندین بار استفاده شوند تا زمانی که به واقعیت برسند .

اگر این کار را تنها برای چند روز انجام دهید ، ممکن است نتایج مورد توقع را به دست ندهد . در مورد آنها سرسخت و مصر باشید . یعنی تا زمانی که اهداف شما به انجام می رسد به آنها ادامه دهید .  

داستانی از دو روستای مجاور A  و B وجود دارد که همیشه باکم آبی مواجه بودند . روستای A  رقص باران بلد بودند و با انجام آن درحدنیاز باران دریافت می کردند . با دیدن این ، روستای B هم رقص باران را انجام دادند اما هیچ بارانی دریافت نکردند . آنها این کار را چندین بار انجام دادند اما هنوز هیچ بارانی نداشتند . درنهایت ، رئیس روستای B نزد رئیس روستای A رفت و از او کمک خواست . رئیس روستای A پاسخ داد « ما رقص باران را تا رسیدن به باران ادامه می دهیم . »

ایضاً برای عبارات تأکیدی ، آنها را تا زمانی که به نتایج خواسته شده برسید ادامه دهید .

تکنیک آینه

من برای اولین بار در دوره خودکمکی جادوی باور توسط کلاد پریستول تکنیک آینه را یاد گرفتم . این تکنیک به وسیله نویسندگان بزرگ دیگری هم بیان شده است که یکی از آنها که خیلی موردعلاقه من است لویس ال . هی در کتاب پرفروش خود « شما می توانید زندگی خود را شفا دهید » از آن یاد کرده است . تکنیک به صورت زیر است :

مقابل یک آینه بایستید ، به چشمان خود خیره شوید و با شوق عبارات تأکیدی را تکرار کنید . به آنها انرژی بدهید . خیره شدن عمیق به چشمان کمک می کند با ذهن ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنید .  

هرچند ، شما باید این کار را با اصول منظمی انجام دهید . درحقیقت لویس ال . هی در کتاب ذکر شده می گوید ؛ وقتی شما درخانه خود هستید و هروقت مقابل آینه می روید ، بایستید و چندبار عبارات تأکیدی را تکرار کنید . این یک تکنیک قدرتمند است . من شخصاً می توانم تاثیر این تکنیک را تضمین کنم .

تکنیک کارت

این یک تکنیک نسبتاً معروف می باشد . روی یک کارت 3 اینچ در 5 اینچ که به آسانی در جیب لباس یا کیفتان جای می گیرد عبارت تأکیدی خود را با خط درشت بنویسید . کارت را تاحد ممکن بارها ببینید .

هرجا که هستید ، می توانید سریع کارت را بیرون بیاورید ، آن را بخوانید و به جای خود برگردانید . اما آن را به کسی نشان ندهید . گفتن نیت هایتان به دیگران باعث پراکنده شدن انرژیی می شود که برای این قضیه گذاشته اید .

سعی کنید حداقل 10 تا 12 بار در روز کارت را ببینید ، بیشتر شد چه بهتر . تکرار بمباران ذهن ناخودآگاه با عبارت تأکیدتان نتایج خواسته شده را به بار می آورد .

در اینجا لیستی از عبارات تأکیدی آورده می شود که دهه ها توسط مردم زیادی استفاده شده و نتایج شگفتی حاصل شده است .

من عبارات تأکیدی ساده ای را بر اساس تنوع موضوعات انتخاب کرده ام . لطفا به یاد داشته باشید که شما می توانید جمله هایی مشابه را برای خودتان آماده کنید .

ترکیب دو یا چندتای آنها ایده خوبی است . هروقت امکان داشت آنها را جلو آینه بیان کنید .

همچنین به یاد داشته باشید که شما تلاش می کنید که باورهای اندیشه ای یک عمر را مجدداً برنامه ریزی کنید . این کار زمانبر است .

اگر شما این بیان ها را در حدود 100 بار در روز جلو یک آینه تکرار کنید ، قبل از رسیدن به نتایج مورد توقع حداقل به یک دوره 6 ماهه نیاز دارید .  

ترکیب تجسم خلاق و عبارات تأکیدی می تواند به سرعت به نتایج منتهی شود .

افراد موفق از این بیان های مثبت به طور مرتب استفاده کرده اند . نظرهای آنها درمورد تجربه هایشان را مطالعه کنید .

                                                          

تکرار عبارات تأکیدی است که به باور ختم می شود . و وقتی که باور به یک عقیده عمیق تبدیل شود ، چیزها شروع به اتفاق افتادن می کنند .   کلاد ام . بریستول

مثال هایی از عبارات تأکیدی

هرکسی می تواند براساس قواعد گفته شده دربالا ، درهر موضوعی عبارات تأکیدی داشته باشد . در زیر مثال هایی بیان شده است :

  • من در آرامش هستم . آرامش من را احاطه کرده است .
  • زندگی من پر از شادی است . من لباس انسان های شاد را می پوشم .
  • زندگی من به وسیله نیت های الهی راهنمایی می شود . من یک کانال برای فعالیت های آن هستم .
  • من در زندگیم تنها چیزهای مثبت را جذب می کنم . همچنین من تنها افکار مثبت را تابش می کنم .
  • پول در زندگی من جریان دارد . من همیشه موفق بوده ام ، هستم و خواهم بود .
  • من با پول در امنیت هستم و پول با من در امنیت است .
  • من با تلاش پس انداز می کنم و عاقلانه سرمایه گذاری می کنم . من ثروتمند هستم .
  • هر سلول در بدن من یک مخزن انرژی است . من کاملاً سالم هستم .
  • من در عشق غوطه ور هستم . من همیشه عشق ساطع می کنم و عشق جذب می کنم .
  • من از رنجاندن هرکسی خودداری می کنم . من در اقیانوسی از بخشش شنا می کنم .
  • من به این گفته که انتقام حق خداست و نه انسان باور دارم . من خودم را می بخشم و رها می کنم .
  • افکار و اعمال من به عنوان پدر ( مادر ) صرفاً برای اصلاح فرزندم است .  
  • من در همه ارتباط هایم ( با برادر / خواهر ، شوهر / همسر ، پدر / مادر یا هرکس دیگری ) صادق و بامحبت هستم .
  • من مراقب بدنم هستم . درست می خورم و از غذاهای بی ارزش دوری می کنم .
  • عشق اول من خود من است . من به درستی از خود مراقبت می کنم و این امر در خوددوستی و رفتار با ملاحظه من با دیگران انعکاس می یابد .
  • من در کار خود و رفتار خود با دیگران اعتماد به نفس دارم . من به داشتن یک تعامل یکسان اعتقاد دارم .
  • من شخصی فوق العاده دوست داشتنی هستم . من به حرکت در راستای پرهیزگاری اعتقاد دارم .
  • من روی زندگی خود کنترل دارم . من از تسلط هرنوع بدی بر زندگیم جلوگیری می کنم .
  • من به روشی فکر و عمل می کنم که موفقیت همیشه از آن من است .
  • من به عنوان یک دانش آموز از زندگی خود لذت می برم . من تنها روی یادگیری ، بازی و ایجاد ارتباطات تمرکز می کنم .
  • من همیشه روی وزن خود کنترل دارم . وزن ایده آل من ... کیلوگرم است و همیشه آن را باموفقیت حفظ می کنم .
  • من به زن بودن خود بسیار افتخار می کنم . من یک دختر / خواهر / همسر / مادرموفق هستم و من نیمه بهتر دنیا هستم .
  • من برای موفق شدن در شغل انتخابی خودم به سختی کار می کنم . من تنها کارهایی را انجام می دهم که برای شغلم مفید هستند .
  • من با ورزش مرتب به درستی از بدن خود مراقبت می کنم .
  • زندگی خوب است . من خوب هستم . من به بهترین نحو زندگی می کنم .
  • نادر گنجی

نظرات  (۱)

سلام
جدا از این که مطالب در واقعیت صدق میکنه یا نه ولی خیلی جالبه مخصوصا تصاویرش
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی