قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .


چگونه از خودهیپنوتیزم برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید ؟


این مقاله تنها جنبه آموزشی دارد و جانشینی برای معالجات روانشناسی یا درمانی نمی باشد .



نویسنده : مایکل کوهن 

ترجمه : نادر گنجی 

خودهیپنوتیزم چیست ؟

آیا فیلم های وحشتناک قدیمی یا برنامه های تلویزیونی را دیده اید که هیپنوتیزم را به عنوان یک وسیله ایجاد وحشت برای کنترل ذهن به تصویر می کشند که شخصیت منفی طعمه های بی اراده خود را به کنترل درمی آورد . شاید شما هم نمایش هایی را دیده باشید که یک هیپنوتیست ازقدرت هیپنوتیزم خود بر روی افراد استفاده کند و از آنها بخواهد کارهایی بکنند یا چیزهایی بگویند که آنها هیچ گاه در شرایط نرمال آن چیزها را انجام ندهند و نگویند . اگر این طور است ، جای تعجب نیست که هیپنوتیزم فقط به عنوان چیزی بی اهمیت و نه بی شباهت به دیگر پدیده های ظاهراً عرفانی و قابل توصیف درنظر گرفته شود . این مایه تأسف است چون هیپنوتیزم در حقیقت یک ابزار درمانی است که می تواند به مردم در غلبه بر بسیاری از مشکلات روانی ، احساساتی و حتی فیزیکی کمک کند .  

هیپنوتیزم هیچکدام از موارد زیر نیست :

  • کنترل ذهن
  • شستشوی مغز
  • خواب
  • بیهوشی
  • یک حالت تغییر یافته عجیب
  • یک حالت عرفانی

در هنگام هیپنوتیزم ، شخص :

  • آگاه است
  • در کنترل است
  • در حالتی طبیعی و بی خطر است
  • قادر است هر وقت بخواهد از هیپنوتیزم خارج شود

بهترین توصیف حالت هیپنوتیزم می تواند به عنوان حالتی از توجه متمرکز شده بالا با تلقین پذیری شدید باشد . هیپنوتیزم گاهی اوقات و نه همیشه همراه با رلکس شدن است . هنگامی که شخصی مثلا یک درمانگر از هیپنوتیزم روی دیگران استفاده می کند ، دگرهیپنوتیزم خوانده می شود که اغلب از آن با عنوان هیپنوتراپی یاد می شود . وقتی هیپنوتیزم روی خود فرد انجام می شود ، هیپنوتیزم خود نامیده می شود و اغلب با عنوان خودهیپنوتیزم بیان می شود .  

کلمه هیپنوتیزم از کلمه یونانی « هیپوس » به معنی خواب می آید . هیپنوتیزم مخفف عبارت neuro-hypnotism به معنی خواب سیستم عصبی می باشد .

این کلمه به وسیله جیمز برید ( 1860 1796 ) جراح برجسته سیستم عصبی مورد استفاده قرار گرفته است . هرچند که هیپنوتیزم یک حالت خواب نیست . در حقیقت ، در زمان هیپنوتیزم شخص بیدار است و معمولا نسبت به هرچیزی که انجام می شود و گفته می شود آگاه است .  

برید بعداً سعی کرد که نام را به « تک ایده » به معنی مشغولیت مشخص به یک ایده یا موضوع تغییردهد. هرچند کلمه هیپنوتیزم تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است .

چگونه می توانم از خودهیپنوتیزم برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنم ؟

خودهیپنوتیزم معمولاً برای اصلاح رفتار، احساسات و خُلقیات استفاده شده است . به عنوان مثال ، مردم زیادی از خودهیپنوتیزم برای کمک به رفع مشکلات روزانه زندگی استفاده می کنند . خودهیپنوتیزم می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد و حتی به مردم در گسترش مهارت های جدید کمک کند . می تواند برای از بین بردن استرس و رهایی از نگرانی ، همچنین برای کمک به غلبه بر عاداتی از قبیل سیگار کشیدن و پرخوری مورد استفاده قرار گیرد . ورزشکاران می توانند اجراهای ورزشی خود را با خودهیپنوتیزم ارتقاء دهند . خودهیپنوتیزم می تواند تحمل دردهای فیزیکی یا فشارهای مربوط به بیماری ها را افزایش دهد ( در این مورد هیپنوتیزم باید تنها بعد از تشخیص درمانی و تحت نظر پزشک یا درمانگر متخصص مورد استفاده قرار گیرد . )    

یک تکنیک خودهیپنوتیزم

من قصد دارم یک تکنیک ساده اما موثر از خودهیپنوتیزم را به شما معرفی کنم . این تکنیک خودهیپنوتیزم تثبیت چشم نامیده می شود و یک از محبوب ترین و موثرترین اشکال خودهیپنوتیزم می باشد . با استفاده از آن به عنوان شیوه ای برای کمک به رلکس شدن شروع می کنیم . بعد از آن که این روش را بارها تمرین کردید ، تلقین ها و تصورات هیپنوتیزم را به آن اضافه می کنیم .

با رفتن به یک اتاق ، حواس پرتی را کاهش دهید ، جایی که چیز آشفته کننده ای وجود نداشته باشد ، تلفن ، تلویزیون ، کامپیوتر و ... را خاموش کنید . این زمان متعلق به شماست . شما می خواهید با خودهیپنوتیزم روی هدف خود تمرکز کنید و نه چیز دیگری .

پس :

1 روی یک صندلی راحت بنشینید  و پاها و ساقها را روی هم نیاندازید .

از خوردن غذای زیاد پرهیز کنید . باید احساس باد شکم و ناراحتی نداشته باشید . غیر از مواقعی که احساس خواب می کنید ، روی یک صندلی بنشینید ، چون دراز کشیدن در رختخواب احتمالا باعث خواب رفتن خواهد شد . همچنین می توانید از لباس نرم و راحت استفاده کنید و کفش هایتان را درآورید . اگر از لنز استفاده می کنید ، توصیه می شود آنها را بردارید . ساق ها و پاهایتان را روی هم نیاندازید .

2 به سقف چشم بدوزید و یک نفس عمیق بکشید .

بدون ایجاد فشار روی گردن یا کج کردن سر به عقب ، یک نقطه روی سقف انتخاب کنید و به آن خیره شوید . درحالی که چشمانتان را روی آن نقطه ثابت کرده اید یک نفس عمیق بکشید و برای لحظه ای آن را نگاه دارید و سپس بازدم کنید . بی صدا این تلقین را تکرار کنید « چشمان من خسته و سنگین شده اند و من الان می خواهم بخوابم » . این فرایند را چند بار دیگر پیوسته تکرار کنید و اگر چشمانتان قبلاً چنین وضعیتی را تجربه نکرده اند ، اجازه دهید به آرامی بسته شوند و در حالت بسته طبیعی رلکس شوند . این مهم است که در حین گفتن تلقین طوری آن را به خود بگویید که معنی آن را می دانید ، مثلاً به صورتی ملایم ، تسکین دهنده اما با حالتی متقاعد کننده .  

3 اجازه دهید بدنتان رلکس شود .

اجازه دهید بدنتان سست شود و مانند یک عروسک پارچه ای در صنلی لم بدهید . سپس به آرامی و شمرده ، بی صدا از 5 تا 0 معکوس بشمارید . به خود بگویید که با هر شماره بیشتر و بیشتر رلکس می شوید . دقایقی در این حالت رلکس بمانید و روی تنفس خود تمرکز کنید . به بالا و پایین رفتن دیافراگم و قفسه سینه خود توجه کنید . آگاه باشید چگونه بدنتان بدون تلاش رلکس می شود . درحقیقت ، تلاش کمتر باعث رلکس بیشتر می شود .  

4- وقتی آماده اید ، با شمارش از 1 تا 5 به اتاق برگردید .

به خود بگویید که نسبت به محیط خود هوشیار می شوید و با پنج شماره چشمان خود را بازخواهید کرد . با حالتی پرانرژی و بشاش از 1 تا 5 بشمارید . با رسیدن به 5 چشمانتان را باز کنید و بازوها و ساق ها خود را کش بیاورید .

این تکنیک را سه یا چهار بار تکرار کنید و توجه داشته باشید که چگونه هربار به سطح عمیق تری از رلکس شدن می رسید . هرچند اگر شما به اندازه ای که دوست دارید احساس رلکس شدن نکردید ، تقلا نکنید . یک منحنی یادگیری پیچیده وجود دارد که با  تمرین خودهیپنوتیزم براساس یک اصول قاعده مند مشکل را رفع می کند .

بعضی افراد بعد از خروج از هیپنوتیزم  کمی احساس معلق بودن یا خواب آلودگی خواهند کرد . این شبیه بیدارشدن از چرت بعدازظهر است که بی خطر است و بعد از چند لحظه رفع می شود . هرچند تا زمان هوشیاری کامل نباید رانندگی کرد یا با ماشین آلات کاری انجام داد .  

مشکلات یادگیری خودهیپنوتیزم

آیا تا بحال بوده که نتوانید اسمی را که نوک زبانتان است بیان کنید ؟ سخت تر از آن تلاش برای به یاد آوردن اسم است . بعد از آن در حالت آرامش اسم به یادتان می آید . بعضی اوقات ، وقتی خیلی تلاش می کنیم ، خودمان را در دستیابی به اهدافمان بلوکه می کنیم . عادت دادن خود به بهره بردن از خودهیپنوتیزم تعیین می کند که چگونه به آسانی آن را یاد بگیرید . خیلی سخت تلاش نکنید یا خود را درگیر اهداف واهی ننمایید . رلکس باشید و از وقت خود بهره ببرید . حرکت آرام به سمت کسب نتایج را بپذیرید ، هرچند ممکن است در ابتدا نتایج کوچک مشاهده شوند . به خود باور داشته باشید و شما به سمت کسب موفقیت در آرزوهایتان پیش خواهید رفت .  

 

تلقین های پُست هیپنوتیزم و قواعد آنها

همانگونه که قبلاً ذکر شد ، هیپنوتیزم یک حالت از تلقین پذیری شدید است . دادن تلقین به خود در هیپنوتیزم یک عمل را ممکن می کند یا واکنش دیگری را برای قرارگیری بعد از تجربه هیپنوتیزم باعث می شود . این اشکال از تلقین ، تلقین های پُست هیپنوتیزم نامیده می شود و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند . بعد از سال ها ، هیپنوتراپیست ها قواعد تلقین را توسعه داده اند . این قواعد راهنماهایی هستند که با تلقین هایی که به خود می دهید شما را به کسب ماکزیمم موفقیت قادر می سازند . خلاصه ای از این قواعد به شرح ذیل است :

1 تلقین ها را طوری بیان کنید که معنی آنها را می دانید .  

آیا دیده اید که یک هنرپیشه روی صحنه جملات مربوط به خود نجوا کند ،  با صدای ملایم و آرام صحبت کند ؟ نتیجه اجرایی است که خیلی قابل قبول نیست . برخلاف بازیگری ، تلقین های هیپنوتیزم به صورت آرام تکرار می شود . هرچند لازم است تلقین ها را طوری تکرار کنید که مثلا می دانید چه می گویید . با قوت قلب ، مثبت و مطمئن باشید .

2 لازم است تلقین ها عبارات مثبت باشند و به زبان حال بیان شوند .

بیشتر ما به تلقین با کلمات مثبت نسبت به تلقین منفی واکنش مطلوب تری نشان می دهیم .

از این دو کدام یک را ترجیح می دهید : « آن را کف اتاق نیانداز » یا « لطف می کنی آن را برداری ؟ »

تلقین ها در اوقاتی که یادآوری می کنید که می خواهید به جلو بروید نسبت به وقتی که می خواهید دور شوید بسیار موثرتر هستند . برای مثال « من آرام هستم » از « من نگران نیستم » بهتر است . « من سیگار را به آسانی ترک می کنم » از « من تلاش می کنم سیگار را ترک کنم » بهتر است . کلمه « تلاش » مستقیماً مشکل بودن و جدال را تلقین می کند .

تلقین ها بهترین عبارات بیان شده به زمان حال هستند طوری که آنها در این لحظه از زمان روی می دهند .

پس « من در هواپیما رلکس هستم » از « من هنگامی که در هواپیما هستم رلکس خواهم بود » بهتر است . یا « اعتماد به نفس من بیشتر می شود » از « من تلاش خواهم کرد اعتماد به نفس داشته باشم » بهتر است .  

3 تلقین های خود را خاص و واقع بینانه کنید .

تلقین های شما اگر خاص و واقع بینانه باشند موثرتر هستند . اگر بخواهید انجام شنای خود را بهبود دهید ، دادن تلقین « من یک شناگر جهانی هستم » غیرواقع بینانه است ، مگر این که درحد جهانی باشید ، یا بخواهید جهانی شوید . درعوض از خود سوال کنید چه ویژگی درباره شنای شما وجود دارد که می خواهید بهبود ببخشید . اگر می خواهید شنای قورباغه خود را بهتر کنید ، باید یک تلقین قابل قبول مناسب به خود بدهید که جنبه خاصی از شنای شما را دربرگیرد .

تلقین های خود را بر اساس تغییراتی که می خواهید در خود مشاهده کنید سازماندهی کنید ونه چیزهایی از قبیل اتفاقات خارجی و سایر مردم که تحت کنترل شما نیستند .

به صورت همزمان برای دو یا سه منظور به خود تلقین ندهید . برای مثال تلقین « من مطمئن هستم که می توانم وزن کم کنم و سیگار را ترک کنم » احتمالاً موثر نخواهد بود . درعوض در هر زمان روی یک هدف کار کنید ، تلقین های مرتبط با آن هدف را تکرار کنید . وقتی که متوجه بروز نتایجی شدید ، توجه خود را متوجه هدف بعدی کنید .

4 تکرار تلقین ها

تبلیغ کنندگان ارزش تلقین را می دانند و این دلیل تکرار تبلیغات بازرگانی در رادیو و تلوزیون برمبنای یک اصول منظم است . یکی از مهمترین قواعد درهنگام تمرین خودهیپنوتیزم تکرار تلقین ها است . این کار ایجاد تغییر مثبت را محتمل تر می کند .

تجسم در هیپنوتیزم

در حین دادن تلقین هیپنوتیزمی به خود ، موقعیت ، عمل و احساسی را که آرزو دارید تجسم کنید . همچنین نتیجه خواسته شده را تصویرسازی کنید ، می توانید حس های لامسه ، شنوایی و حتی بویایی خود را به کار گیرید . می توانید تصویرهای جدیدی خلق کنید و از تصویرهای خاطرات و تجربه های خود استفاده کنید . مردم اغلب معتقدند باید همانند تماشای یک فیلم یک تصویر کاملاً واضح از هدف را ببینند ، درحالی که یک باور و گرایش مثبت که تصویرگر « بودن شما در نقش » باشد از تصویر واضح مهم تر است   

تجربه زیر نشان می دهد تلقین موثر و تصور می تواند چگونه باشد . اگر از لیمو متنفر هستید این کار را انجام ندهید .

مثال لیمو :

  • روی یک صندلی راحت بنشینید و چشمانتان را ببندید .
  • یک لیموی معمولی را تصور کنید .
  • تصور کنید لیمو را نصف می کنید .
  • مشاهده کنید که آب لیمو از هر تکه درحال چکیدن است .
  • یک تکه از لیمو را بردارید . آن را به سمت دهان تان ببرید و آن را گاز بزنید .

حتی اگر تصویر لیمو واضح نبود ، می توانید ادای کار را در بیاورید و حتی می توانید دهان خود را خیس نمایید .

 

اضافه کردن تلقین هیپنوتیزمی و تجسم به خودهیپنوتیزم

بیان پیامدهای مثبت

مَندی وحشت حضور در صحنه را تجربه می کند . او باید نقشی را بازی کند و نگران است که اجرای او درحد استانداردی که او شایسته آن است نخواهد بود . مندی می خواهد خودهیپنوتیزم را به منظور احساس اعتماد به نفس  بیشتر یاد بگیرد . من به مندی خودهیپنوتیزم را آموزش می دهم و سپس تصور نتایجش را به او یاد می دهم . در این تکنیک شخص خود را در حال اجرا و واکنش به شیوه ای دلخواه او تجسم می کند درحالی که تلقینات پست هیپنوتیزم برای دستیابی به یک هدف تکرار می شود . بعد از این که مندی خود را هیپنوتیزم کرد ، خودش را روی صحنه با اعتماد به نفس و راحت تصور می کند . در مدت تجسم این کار برای 30 ثانیه سه بار تلقین پست هیپنوتیزم « من درحال اجرای آسان و با اعتماد به نفس هستم » را تکرار می کند . درطول هیپنوتیزم او این فرایند را دوبار تکرار می کند .

شیوه انجام این تکنیک به این صورت است :

1 روی صندلی راحتی بنشینید ، ساق ها و پاها را روی هم نیاندازید .

2 بدون کج کردن سر یا فشار روی گردن ، نقطه ای روی سقف انتخاب کنید و به آن چشم بدوزید . درحین تمرکز روی آن نقطه ، نفس عمیقی بکشید و بسته به تحمل آن را نگاه دارید . بعد بازدم کنید . تلقین « چشمهایم خسته و سنگین شده اند و من الان می خواهم بخوابم » را تکرار کنید . این فرایند را چند بار دیگر پیوسته تکرار کنید و اگر چشمانتان قبلاً چنین وضعیتی را تجربه نکرده اند ، اجازه دهید به آرامی بسته شوند و به حالت بسته طبیعی رلکس شوند .

3 اجازه دهید بدنتان سست شود و مانند یک عروسک پارچه ای در صنلی لم بدهید . سپس به آرامی و شمرده ، بی صدا از 5 تا 0 معکوس بشمارید . به خود بگویید که با هر شماره بیشتر و بیشتر رلکس می شوید .

4 تصویری از موقعیتی که آروز دارید کسب کنید تصور کنید و خود را در حال دست یابی به هدفتان ببینید .

5 یک تلقین مثبت را سه بار برای خود تکرار کنید ، مثلاً :

« من اعتماد به نفس دارم ، آرام و رلکس هستم . »

این تلقین را درحین تصور تصویری برای 30 ثانیه با عقیده راسخ بیان کنید .

این کار را سه بار تکرار کنید و در بین هر دوبار در حالت هیپنوتیزم باقی بمانید و روی رلکس بودن بدن خود تمرکز کنید .

6 با شمردن از 1 تا 5 به اتاق برگردید و چشمان خود را باز کنید .

چگونه اهداف خود را مرتب کنید

1 برای اهداف خود حق تقدم قائل شوید . برای استفاده روزانه از خودهیپنوتیزم برنامه ریزی کنید و به زودی شروع به مشاهده نتایج خواهید کرد .

2 اهداف خود را روی کاغذی یادداشت کنید . روشن کنید می خواهید چکار معینی انجام دهید . مطمئن شوید اهدافی را که دنبال می کنید دست یافتنی هستند . اگر اهداف بلندمدت هستند ، تقسیم آنها به مراحل قابل کنترل مفید خواهد بود . ا

3 تلقین های هیپنوتیزمی خود را فرمول بندی کنید و آنها را یادداشت کنید . تعدادی از تلقین ها را ، برای هدفی که روی آن کار می کنید ، به تفضیل بنویسید . از قواعد تلقین پست هیپنوتیزم پیروی کنید . حتی ممکن است برای آنها متنی را بنویسید ( متن نمونه را که در ادامه خواهد آمد ببینید . )  

4 تصمیم بگیرید از تجسم در طرح خود استفاده کنید . اگر هدف شما رلکس شدن است ، یک منظره دلنشین مثل ساحل یا پارک یا یک روز گرم تابستانی را تصویر کنید . ممکن است بخواهید شبیه کاری که مندی انجام داد از تصور نتایج استفاده کنید .

5 اگر در دستیابی به هدفی شکست خوردید ، به خود سخت نگیرید . به یاد داشته باشید شکست خودردن در دستیابی به هدف به معنی ناتوانی شما نیست . ممکن است لازم باشد از راه دیگری به هدف نزدیک شوید یا شاید لازم است سماجت بیشتری به خرج دهید .

یک نمونه متن خودهیپنوتیزم برای کمک به شما به منظور رلکس شدن و کاهش نگرانی

نمونه ساده ای که برای کمک به شما به منظور رلکس شدن و کاهش نگرانی طرح شده است ، به صورت زیر می باشد . می توانید برای سازگاری با نیاز خود تجسم را تغییر دهید . مثلاً به جای تصور ساحل می توانید یک پارک در یک روز گرم تابستانی را تجسم کنید . همچنین می توانید براساس منظوری که روی آن کار می کنید سمبل مورد استفاده را تغییر دهید . می توانید متن را ضبط کنید و برای خود پخش کنید یا کسی آن را برایتان بخواند .  

ابتدا به روشی که قبلاً بیان شد وارد حالت هیپنوتیزم شوید : .

1 - روی صندلی راحتی بنشینید ، ساق ها و پاهایتان روی هم نیاندازید .

2 بدون کج کردن سر یا فشار روی گردن ، نقطه ای روی سقف انتخاب کنید و به آن چشم بدوزید . درحین تمرکز روی آن نقطه ، نفس عمیقی بکشید و بسته به تحمل آن را نگاه دارید . بعد بازدم کنید . تلقین « چشمهایم خسته و سنگین شده اند و من الان می خواهم بخوابم » را تکرار کنید . این فرایند را چند بار دیگر پیوسته تکرار کنید و اگر چشمانتان قبلاً چنین وضعیتی را تجربه نکرده اند ، اجازه دهید به آرامی بسته شوند و به حالت بسته طبیعی رلکس شوند .

3 متن زیر را بی صدا و با قاطعیت برای خود تکرار کنید :

« من اکنون به بدنم اجازه می دهم سست شود و مانند یک عروسک پارچه ای در صنلی لم بدهد . من درحین ادامه رلکس شدن ، متوجه می شوم که در بدنم آرامش برقرار است . در دستان و انگشتانم احساس گرمی راحتی دارم . در قسمت های دیگر بدنم راحتی قابل توجه است . با هر نفسی که می کشم و هرصدایی که می شنوم آرامشم بیشتر می شود . اکنون من از 5 تا 0 می شمارم . با هر شماره رلکس شدن من عمیق تر می شود . 5 ... عمیق تر ... 4 ... آرام تر ... 3 ... رلکس تر ... 2 ... 1 ... 0 »


« من اکنون خودم را در یک ساحل شنی طلای تصور می کنم . می توانم گرمی شن ها را زیر پاهایم و گرمای خورشید را روی بدنم احساس کنم . می توانم تصور کنم که در ساحل تنها هستم یا دیگران نیز هستند و رلکس شدن من ادامه می یابد . صدای دریا را می شنوم ، امواج به ساحل برخورد می کنند . احساس آرامش ، اطمینان و رلکس شدن دارم طوری که تا هر وقت بخواهم در ساحل می مانم . بعد ازمدتی خود را در ناحیه ای با گرمای تابستان حس می کنم . هیچ ابری در آسمان نیست . در وسط این ناحیه یک بالن پر هوای گرم قرار گرفته است و یک سبد به بالن متصل است که با کیسه های شنی سنگین شده است . بالن در آسمان معلق مانده است . اکنون تصور می کنم هر نوع ترس ، نگرانی یا اضطراب را در سبد قرار می دهم . نگرانی هایم را در سبد خالی می کنم ، احساس آسودگی بیشتری می کنم . اکنون احساس می کنم بار بزرگی از روی شانه هایم برداشته شده است . »  

« من کیسه های شن را جدا می کنم و به بالن نگاه می کنم که با سبدش به هوا می رود . با بالا رفتن بالن من احساس آرامش می کنم . ارتفاع بالن بیشتر می شود ، احساس آرامش من بیشتر می شود . فاصله بالن بیشتر می شود ، نگرانی من کم تر و کم تر می شود . همینطور که به بالا رفتن بالن و کوچک تر شدن آن نگاه می کنم ؛ سه باربرای خودم تکرار می کنم ؛  من نگرانی ها ، ترس ها و اضطراب هایم را رها می کنم حالا آماده ام به اتاق برگردم ، با شماره از 1 تا 5 به اتاق برمی گردم و چشمهایم را باز می کنم . »

در تمرین خودهیپنوتیزم تنها خیال شما محدود کننده تجسمی است که استفاده می کنید یا تلقینی است که به خود می دهید .  

نکات اصلی

  • هیپنوتیزم یک وسیله درمانی جدی است که می تواند به مردم در غلبه بر بسیاری مشکلات روانی ، احساسی و حتی فیزیکی کمک کند . هیپنوتیزم کنترل ذهن ، شستشوی مغز ، خواب ، بیهوشی یا حالتی عجیب ، تغییریافته یا عرفانی نیست . درهیپنوتیزم شخص آگاه است ، در کنترل است و هروقت که بخواهد از هیپنوتیزم خارج می شود . هیپنوتیزم یک حالت طبیعی و بی خطر است .  
  • خودهیپنوتیزم می تواند عادات ، احساسات و رفتارها را اصلاح کند . می تواند برای افزایش اعتماد به نفس و گسترش مهارت های جدید به کار برده شود . می تواند به کاهش استرس و نگرانی و حتی غلبه بر عاداتی از قبیل سیگار کشیدن و پرخوری کمک کند . همچنین خودهیپنوتیزم به وسیله ورزشکاران برای ارتقاء انجام ورزش مورد استفاده است . اگر شما هر نوع مشکل پزشکی یا روانی را تجربه کرده اید لازم است قبل ازاستفاده از خودهیپنوتیزم با پزشک یا تراپیست متخصص مشورت کنید .
  • قبل از خودهیپنوتیزم از خوردن غذای زیاد پرهیز کنید . همچنین نباید احساس باد شکم و ناراحتی داشته باشید . غیر از زمانی که احساس خواب می کنید ، روی یک صندلی بنشینید ، چون دراز کشیدن در رختخواب احتمالا باعث خواب رفتن خواهد شد . همچنین می توانید از لباس نرم و راحت استفاده کنید و کفش هایتان را درآورید . اگر از لنز استفاده می کنید ، توصیه می شود آنها را بردارید . ساق ها و پاهایتان را روی هم نیاندازید  
  • به یاد داشته باشید عدم دست یافتن به هدف به معنی شکست خوردن شما نیست . ممکن است به این دلیل باشد که لازم است از روش متفاوت دیگری به هدف نزدیک شوید یا شاید لازم باشد سماجت به خرج دهید .

·         خودهیپنوتیزم را براساس یک اصول قاعده مند تمرین کنید . رلکس باشید و وقت بگذارید . حرکت آهسته به سوی کسب نتایج را بپذیرید ، هرچند ممکن است درابتدا نتایج جزئی مشاهده شوند . به خود باور داشته باشید و شما به سمت کسب موفقیت برای خواسته هایتان پیش خواهید رفت .

تلقین های پست هیپنوتیزم

در اینجا چند تلقین پست هیپنوتیزم بیان می شود که می توانید در خودهیپنوتیزم استفاده کنید . بنا به احتیاج خود آنها را تغییر دهید .

من هر روز آرام ، مطمئن و رلکس هستم .

من در هنگام صحبت با همکاران ، قاطعیت و اعتماد به نفس بیشتری دارم .

من هر روز وجود خود را همانگونه که هستم می پذیرم .

من هربار که به هیپنوتیزم وارد می شوم رلکس شدنم عمیق تر است .

من راحت سیگار را ترک می کنم .

من در روز سه وعده غذای سالم می خورم .  


  • نادر گنجی

نظرات  (۱)

بسیار عالی و مفید...

مثه باقیه مقالاتی که در سایت شما هست...

سپاس فراوون از زحماتتوون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی