قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

مطالب و مقالاتی از قانون جذب - روش های جذب از کائنات و ...

قانون جذب - ذهن ناخودآگاه

لطفاً ما را از نظرات خود بی بهره نکنید .

4 شیوه دست یابی به حداکثر نیروهای خلاق ذهن

4 شیوه دست یابی به حداکثر نیروهای خلاق ذهن

نویسنده : دکترفرانک ام واندرد* ( خیّر )                ترجمه : نادر گنجی

برخی اوقات شنیده یا خوانده ایم که ما از حداکثر ظرفیت مغزمان استفاده نمی کنیم ، در زندگی روزانه تنها جزئی از نیروهای ذهن مورد استفاده قرار می گیرد . هرچند استفاده کامل از پتانسیل ذهن ، نیروی خلاق بی اندازه ای را به شخصیت ما اضافه می کند . بنابراین سوال این است : چگونه می توانیم به نیروهای خلاق ذهنمان دست یابیم ؟

در اسارت ذهن

نیروی خلاق ذهن تنها در لحظه حال قابل دست یابی است ، در اینجا و اکنون . به منظور زندگی کردن به طور کامل ، حضور در زندگی و دست یابی به نیروهای خلاق ذهن ، لازم است در زمان حال زندگی کنیم و انرژی خود را روی لحظه واقعی متمرکز کنیم . ما تنها قادریم از شادی ها و خوشی های لحظه واقعی در حال لذت ببریم . اگر ذهنمان در مسیرهایی از گذشته یا آینده پرسه بزند ، فرصت هایی که در لحظه حال به روی ما باز هستند بسته خواهند شد و ما نمی توانیم به نیروهای خلاق ذهن دست یابیم . در عوض خودمان را در اسارت ذهن خواهیم یافت .  

در اسارت ذهن بودن به این معنی است که ما یا زندانی گذشته خود هستیم یا تحت افسون تصویری از آینده زندگی می کنیم . اگر در اکثر ساعات بیداری درگیر گذشته و آینده  باشیم ، در بیشتر موارد قادر نخواهیم بود هنگام ضرورت در فرصت های حال ، درست عمل کنیم .  

در اکثر مواقع ذهن ما با مرور یک اتفاق ناخوشایند در زندان گذشته حبس شده است . افکار ما متمایل به اتفاقی درگذشته است ، دوست داریم مسیر اتفاق ها را تغییر دهیم یا نگران هستیم که دیگران به خاطر رفتار ناشایست ما در زمان گذشته در مورد ما چه فکر می کنند .

شیوه دیگری از اسارت زمانی است که ذهن مجذوب تصویری از آینده یا تصویری از یک خواسته است که حالت خیالاتی در ما ایجاد می کند . پس کل انرژی خود را صرف این می کنیم که این تصاویر به واقعیت بپیوندد و کورکورانه از کنار موقعیت های پیش آمده درحال عبور می کنیم .

راه دیگری که ذهن برای اتصال ما به آینده استفاده می کند نگرانی پایدار ما درباره اتفاقات پیش رو در آینده می باشد . ما از آینده ترس و حتی وحشت داریم ، ذهن ما پیوسته سناریوهایی را که برایمان فاجعه هستند ایجاد می کند از قبیل ؛ شغلمان را از دست می دهیم ، بیمار می شویم ، همسرمان ما را ترک می کند و ...  

یک مشخصه بارز اسارت ذهن این است که ذهن نسبت به لحظه حال تمرد یا حتی دشمنی  می کند . ما اغلب فکر می کنیم که این یا آن نباید به اینصورت باشد ، من باید جایی غیر از اینجا و خیلی بهتر باشم . چرا این چیزها همیشه فقط برای من اتفاق می افتد ؟ بنابراین ذهن ما در کشمکشی همیشگی با حال می باشد ، درگیری شدیدی که ما را در اسارت نگاه می دارد .  

با زندگی در اسارت ذهن ، روی زندگی خود کنترل نداریم و فقط  بین وهم هایی که ذهن ایجاد کرده جابجا می شویم و در بیشتر موارد قادر نیستیم در لحظه حال عمل کنیم .  

دستیابی به قدرت های خلاق ذهن

بیایید به چند شیوه که ممکن است ما را در دست یابی به نیروهای ذهن و رهایی همزمان از اسارت ذهن کمک نماید ، نگاهی بیاندازیم .  

1 باید به وراء گذشته برسیم . هیچ کس قادر به تغییر گذشته نیست ، پس کل انرژی که صرف فکر کردن به گذشته می کنیم ، انرژی هدر رفته است . در عوض انرژی را روی لحظه حال متمرکز کنید ، در ارتباط با هرچیز که در لحظه حال تجربه می کنید آگاه و هوشیار باشید .

2 از آنجایی که آینده یک واقعیت نیست ، از آن ترسی نداشته باشید . آینده تنها پروژه ای از ذهن است . تنها لحظه حال وجود دارد . هراندازه لحظه حال ما دوست داشتنی است ، آینده خیالی ما بیشتر دوست داشتنی خواهد بود .  

3 تنها از طریق عملکردهای ما در حال ، ساختن طرح هایی برای آینده ممکن است . تنها در لحظه حال است که قادریم کارهایی انجام دهیم که روی آینده تأثیر خواهد گذاشت . هرچند باید مراقب باشیم و فرصت های حال را قربانی یک آینده خیالی یا تصویر یک موقعیت ایده ال نکنیم . اگر واقعاً در اینجا و اکنون هستیم و می توانیم شاد باشیم ، به سراغ مشکلی که مربوط به آینده نرویم . آینده نیز درست مانند لحظه حال می باشد .  

4 لحظه حال را همان گونه که هست بپذیریم و با آن درگیر نشویم . به لحظه حال به عنوان یک دشمن نگاه نکنیم و علیه آن قضاوت نکنیم . از نزاع دست بکشیم و واقعاً در حال و اینجا باشیم . نسبت به هرچیز که در لحظه حال شادی را در مقابل چشمان ما قرار می دهد آگاه و هوشیار باشیم  .  

 

* درباره نویسنده

دکتر فرانک ام واندرد پروفسور روانشناسی ، نویسنده و پژوهشگر هوشیاری می باشد . فرانک نویسنده کتابهای « شعله های هوشیاری » در مورد کشف قدرت هوشیاری ، « بزرگترین مانع روشنفکری » در مورد چگونگی فرار از زندان بازیهای ذهن ، و چندین کتاب دیگر درباره هوشیاری می باشد  . او دلبستگی مادام العمری به راز وجود انسان دارد . کار فرانک کمک به دیگران برای آگاهی از هویت  خود با بیان پیشینه شخصی ما و جهان گمراه کننده حاصل از فرم ها و شکل ها می باشد و همچنین یافتن هویت مان که آنرا « معجزه » یا راز هوشیاری می نامد .  

  • نادر گنجی

نظرات  (۲)

ممنون از ترجمه وب شما آقای گنجی
این متن ها در هیچ سایت ایرانی نیست.....ویرایش ان واقعا ماهرانه است..ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی